|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در نظام اسلامی طبقه جدا از مردم نداریم و همه متمرکز هستند.
 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در نظام اسلامی طبقه جدا از مردم نداریم و همه متمرکز هستند.

سردار محمدرضا نقدی در مجمع عالی بسیج شهرستانی ناحیه حضرت رسول (ص) سپاه شهرستان کرمان با اشاره به اینکه فلسفه‌ مجامع بسیج همان سبک مدیریت اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت است، اظهار کرد: حضور مردم در صحنه یکی از مسائل مهم است، نه فقط به معنای انتخابات و راهپیمایی، بلکه در همه شئون.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی طبقه جدا با مردم نداریم و همه متمرکز هستند، افزود: شهید رجایی می‌فرماید کابینه 36 میلیونی یعنی مردم باید مشارکت داشته باشند و اصل امر به معروف و نهی از منکر هم بر همین اساس است.

نقدی تصریح کرد: با این کار بهره‌وری جامعه بالا می‌رود، مجامع محلی اطلاع کامل از فرصت‌ها دارند و از آنها می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیمات محلی شود، بهره‌وری بالا می‌رود، بیان کرد: فلسفه‌ مجامع این است که بسیجیان دور هم جمع شده و محله را اداره کنند، صاحب‌نظران محله به میدان بیایند تا برای جمعیت ده‌ها میلیونی برنامه‌ریزی شود و قوام مجامع بیشتر شود و در نتیجه تاثیرگذاری آنها بهتر می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج باید بر اساس چشم‌اندازی که برای آنها نوشته شده جلو بروند و محله را اصلاح کنند و ما اعتقاد به تصمیم‌گیری غیر متمرکز داریم.

وی افزود: آنچه در مجامع بسیج تصمیم‌گیری می‌شود، برای ما حجت است؛ زیرا به ولایتمداری و ایمان اعضای مجمع شک نداریم و علاوه بر آن از همه بهتر منطقه خود را می‌شناسند.

نقدی با بیان اینکه باید برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان در مجامع با خلاقیت و نوآوری راهکارهای لازم ارائه دهید، گفت: با ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی بعد از ابلاغ رهبر معظم انقلاب، واحدهای تولید کوچک را با ظرفیت‌های پنهان موجود راه‌اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته 230 هزار شغل در این واحدهای تولیدی کوچک ایجاد شد که یک ریال هم از بودجه دولتی استفاده نکردند و با سرمایه‌های اندک ایجاد شدند.

رییس سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: با توجه به اینکه فاصله تولید کننده نمونه و متوسط در برداشت محصولات کشاورزی از واحد سطح زیاد است در راستای علمی کردن کشاورزی اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر نیروهای بسیج در حال انتقال دانش به کشاورزان هستند تا بتوانیم طی دو سال آینده شاهد افزایش قابل توجهی از تولیدات باشیم.

نقدی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی و خانگی از دیگر موارد مهم است که هر شهر می‌تواند مجموعه‌ای از صنایع تبدیلی کوچک مجتمع باشد و اقتصاد و اشتغال خود رونق دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین