|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
یک فروند هواپیمای شرکت «جت بلو» با 150 مسافر در ساعت 10:00 بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی از فرودگاه فورت لاردیل فلوریدا از زمین بلند شد.
 اولین پرواز تجاری میان آمریکا و کوبا پس از بیش از نیم قرن با پرواز یک فروند هواپیما از فرودگاه «فورت لادردیل» در ایالت فلوریدا از سر گرفته شد.

 یک فروند هواپیمای شرکت  «جت بلو» با 150 مسافر در ساعت 10:00 بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی از فرودگاه فورت لاردیل فلوریدا از زمین بلند شد.

این هواپیما پس از کمتر از یک ساعت در فرودگاه در شهر«سانتا کلارا» (280 کیلومتری شرق هاوانا) به زمین نشست.

به گزارش پرس تی وی، مقام‌های دولتی کوبا پنجشنبه گذشته (4 شهریور) از برقراری پرواز تجاری میان کوبا و امریکا خبر داده بودند.

ادواردو رودریگرز، معاون حمل و نقل کوبا در گفت و گو با رسانه‌های محلی گفت: «ازسرگیری پروازهای مستقیم منظم گامی مثبت است و به روند بهبود روابط میان دو کشور کمک می‌کند.»

با از سرگیری این پرواز، برنامه پروازی جدیدی میان دو کشور مشتمل بر 110 پرواز آغاز میشود. در حال حاضر مجوز 90 پرواز در 9 فرودگاه کوبا به توافق دو کشور رسیده است.

واشنگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و در سال 1962 به طور رسمی این کشور را تحریم کرد.

در پی انقلاب سال 1959 کوبا، دو کشور عملا به دشمنان ایدئولوژیک یکدیگر تبدیل شدند؛ روابط واشنگتن و هاوانا حتی پس از پایان جنگ سرد نیز به صورت خصمانه باقی ماند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین