|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
گروه های تروریستی از تکرار وقایع داریا در اطراف دمشق یا حمص هراس داشته و به شدت نگرانند.
 گروه های تروریستی از تکرار وقایع داریا در اطراف دمشق یا حمص هراس داشته و به شدت نگرانند.

به گزارش ایرنا، هنوز چند روز از توافق میان دولت سوریه و تروریست ها و آتش بس در داریا نمی گذرد که نگرانی از تکرار چنین توافقی در دیگر مناطق سوریه، دست از سر تروریست ها برنمی دارد.

در روزهای گذشته با افزایش عملیات های ارتش سوریه برای سرکوب گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور به ویژه در اطراف پایتخت و شهر حمص، این نگرانی به شدت افزایش یافته است.

رسانه های نزدیک به گروه های تروریستی، هدف از این عملیات را مجبور کردن تروریست ها برای پذیرش آتش بس و خروج از مناطق تحت تسلط خود ارزیابی می کنند.

پس از توافق داریا، زمزمه هایی درباره احتمال مصالحه در شهرک معظمیه و تسلیم این شهرک به ارتش سوریه به گوش می رسد و این زمزمه ها به آغازی برای نگرانی جدید تروریست ها تبدیل شده است.

آن ها در شبکه های اجتماعی با حمله به یکدیگر، ساکت نشستن و حمایت نکردن از تروریست های داریا را عامل تسلیم شدن آن در برابر ارتش سوریه می دانند.

از روز گذشته، احتمال تکرار آنچه در داریا گذشت در محله الوعر شهر حمص نیز به نگرانی تروریست ها افزوده شده است به طوری که تروریست ها در شبکه های اجتماعی و رسانه های وابسته به خود درباره تکرار داریای دیگری در حمص هشدار می دهند.

برهمین اساس ناصر علی روزنامه نگار نزدیک به تروریست ها در مقاله ای نوشت: 'الوعر' را نجات دهید و اجازه ندهید داریای دیگری تکرار شود.

وی افزود: محله الوعر در حال فروپاشی است و نباید اجازه داد کم کاری و شانه خالی کردن از مسئولیت که برادران [تروریست ها] ما در حمایت از داریا مرتکب شدند در حق الوعر نیز انجام دهند.
ناصر علی اضافه کرد: توافق و تسلیم داریا درس سختی بود که باید از آن عبرت گرفت و دیگر در چنین دامی نیفتد.

این نگرانی در میان تروریست ها درباره شهرک زبدانی و معظمیه در غرب و دوما در شرق پایتخت نیز وجود دارد به طوری که نگرانی آنها به شبکه اجتماعی و فضای مجازی نیز کشیده شده است.

نگرانی درباره معظمیه از زمانی آغاز شد که استاندار ریف دمشق اعلام کرد: تلاش ها برای تسلیم شدن تروریست های شهرک معظمیه ادامه دارد و در دو روز آینده امنیت به این شهرک باز می گردد.

علاء ابراهیم روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه الوطن اضافه کرد: هم اکنون مذاکرات برای تسلیم شدن تروریست های مستقر در شهرک معظمیه در غوطه غربی دمشق ادامه دارد و در دو روز آینده این مذاکرات به نتیجه می رسد.

انتشار خبر مذاکره برای مبادله چهار هزار شهروند ربوده شده دربند گروه تروریستی جیش الاسلام در مقابل آزادسازی همین تعداد از تروریست های بازداشت شده در زندان های سوریه نیز عامل نگرانی تکرار سناریوی داریا در شهرک دوما در غرب دمشق است.

یک منبع آگاه روز دوشنبه از آغاز مذاکرات برای آزادسازی چهار هزار شهروند ربوده شده سوری از سوی گروه تروریستی جیش الاسلام در شهر دوما در مقابل آزادی چهارهزار بازداشتی در زندان های سوریه خبر داد.

وی افزود: کمیته مذاکرات روز جمعه وارد شهر دوما در غوطه شرقی دمشق به عنوان بزرگترین پایگاه تروریست های جیش الاسلام شد و جلسه ای با تروریست ها برگزار کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: در این جلسه به موضوع آتش بس و آشتی در شهر دوما که ارتش سوریه با تسلط بر کشتزارهای الریحان به نزدیکی آن رسیده پرداخته شد.

وی بیان کرد: آزادسازی چهارهزار اسیر دربند گروه تروریستی جیش الاسلام در مقابل آزادسازی چهارهزار شخص بازداشت شده از سوی دولت سوریه که در درگیری های خونین شرکت کرده اند نیز از دیگر محورهای این مذاکرات بود.

این منبع آگاه افزود: مذاکرات همچنان ادامه دارد و کمیته مذاکرات از شهر دوما خارج شده و همچنان منتظر پاسخ گروه تروریستی جیش الاسلام است.

گروه های تروریستی خارج از این مناطق با ابراز نگرانی درباره این مذاکره ها، گفت و گوهای تروریست های موجود در این مناطق با دولت سوریه را خطرناک و عامل نزدیک شدن به توافقی مانند توافق داریا می دانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین