|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
پس از ورود نیروهای زرهی ارتش ترکیه به منطقه جرابلس در چهارشنبه هفته گذشته، در عمق خاک سوریه، منابع محلی اعلام کردند که یگان هایی از تانک های ارتش ترکیه دیروز (یکشنبه) با عبور از مرز شمالی سوریه وارد بخش هایی از شهر کردنشین کوبانی شده اند.
 پس از ورود نیروهای زرهی ارتش ترکیه به منطقه جرابلس در چهارشنبه هفته گذشته، در عمق خاک سوریه، منابع محلی اعلام کردند که یگان هایی از تانک های ارتش ترکیه دیروز (یکشنبه) با عبور از مرز شمالی سوریه وارد بخش هایی از شهر کردنشین کوبانی شده اند.

شاهدان عینی در کوبانی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل اظهار داشتند: تانک های ارتش ترکیه 500 متر از مرزهای رسمی عبور کرده و وارد بخشی از شهر کوبانی شده اند که به ریف کوبانی معروف است.

'محوی موسی' از ساکنان شهر کوبانی در این خصوص گفت: تانک های ارتش ترکیه، مرزهای سوریه را در منطقه کوبانی پشت سر گذاشته اند، اما مردم رو به روی آنها ایستاده و اجازه نخواهند داد به پیشروی های خود ادامه دهند.

این شهروند کُرد شهر کوبانی اضافه کرد: مردم ما نمی توانند بپذیرند که تانک های ارتش ترکیه در شهر باقی بمانند، اگر آنها به پیشروی های خود ادامه دهند، همان گونه که رویاروی داعش ایستادیم، در برابر آنها هم خواهیم ایستاد .

احمد عیسی از دیگر شهروندان کُرد سوری نیز گفت: ارتش ترکیه درصدد انتقال بولدوزر به داخل کوبانی برای تحکیم مواضع خود در این منطقه است، اما مردم و نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) این اجازه را به آنها نخواهند داد.

احمد عیسی تصریح کرد: تمام مردم سوریه مخالف جدی اشغال سرزمین خود بوده و در این خصوص همراه و همفکر ما هستند.

نیروهای ارتش ترکیه از سپیده دم چهارشنبه گذشته با عبور از مرزهای سوریه وارد منطقه جرابلس در شمال شرقی سوریه شدند.

فرماندهان کُرد سوری به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند، آمریکایی ها از اکراد خواسته اند در مقابل نقض حاکمیت سیاسی و امنیتی سوریه از سوی ترکیه مقاومت نکنند و آنها از این رو مناطق نزدیک به جرابلس را تخلیه کرده اند.

آمریکایی ها در یک سال گذشته تسلیح گروه های کردی را در اولویت های خود در خصوص سوریه قرار داده و منابع غیر رسمی هم تایید کرده اند که آمریکایی ها دو پایگاه نظامی در مناطق کردنشین سوریه برای دخالت بیشتر در این کشور احداث خواهند کرد.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، پیروی کردهای سوریه از آمریکایی ها در حوادث اخیر، احتمال درگیری کردهای سوریه را با ارتش ترکیه کمتر کرده است، با این حال به نظر می رسد، ناظران منطقه در برابر طرح این پرسش که بحران جاری تا کجا ادامه خواهد یافت؟، تاکنون پاسخ روشنی ارایه نکرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین