کد خبر: ۱۱۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
راجنات سینگ، وزیر کشور هند در ژستی آشتی جویانه به این جراحت‌های چشمی پرداخته و متعهد شد که نوع دیگری از سلاح‌های غیرکشنده را در چند روز آتی جایگزین تفنگ های ساچمه‌ای‌ کند.
شیوع "چشم مردگی" توسط نیروهای ارتش هند که برای سرکوب و متفرق کردن معترضان کشمیری از تفنگ‌های ساچمه‌ای استفاده کرده و چشم‌های معترضان را هدف گرفته‌اند، به وجود آمده است.

 به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، از اواسط ژوئیه سال جاری میلادی هنگامی که موج کنونی اعتراضات به حضور نظامی هند آغاز شد، گزارش شده که بیش از 570 بیمار با جراحت شدید از ناحیه چشم به بیمارستان دولتی سرینگر منتقل شده‌اند. این جراحت‌ها توسط گلوله‌های ساچمه‌ای سربی که از سوی نیروهای امنیی هند برای متفرق کردن معترضان شلیک شده، به وجود آمده‌اند.

این بیماران با شبکیه چشم ناقص، اعصاب بینایی پاره شده و عنبیه‌هایی که همانند چشم تراوش میکند و در یک کلام با چشم‌های ترکیده به بیمارستان منتقل شده‌اند. رئیس اداره چشم پزشکی کشمیر این بیماران را "چشم‌های مرده" توصیف می‌کند.

تمامی فصل‌های اعتراضات مردمی در کشمیر شاخصه خود را دارد. اما مقامات دهلی نواز اعتراضات تابستان امسال در بخش‌هایی از کشمیر تحت کنترل هند که پایدارترین و خشونت آمیزترین اعتراضات از سال 2010 میلادی محسوب می‌شوند، ابراز بی‌اطلاعی کردند. اما اعتراضات 2016 به عنوان سال چشم‌های مرده در خاطره‌ها جاودان خواهد شد.

راجنات سینگ، وزیر کشور هند در ژستی آشتی جویانه به این جراحت‌های چشمی پرداخته و متعهد شد که نوع دیگری از سلاح‌های غیرکشنده را در چند روز آتی جایگزین تفنگ های ساچمه‌ای‌ کند.

یکی از چشم پزشکان بیمارستان دولتی سرینگر گفت: به تمامی چشم پزشکان گفته شده که تمامی اقدامات لازم را برای نجات بینایی این بیماران از جمله عمل‌های پیشرفته تا سقف 70 هزار روپیه (1040 دلار) برای هر بیمار آن هم به حساب دولت انجام دهند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین