کد خبر: ۱۱۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
در مراسم افتتاح خط تولید یخچال و فریزر شرکت سامسونگ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تولید در کشورهای پیشرفته گفت: هیچ کشوری نتوانسته پیشرفت کند مگر اینکه به تولید اهمیت داده باشد.
نعمت زاده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا دو سال آینده صادرات سنگ آهن به صفر برسد و در مقابل زنجیره تولید فولاد کشور تکمیل شود.

 در مراسم افتتاح خط تولید یخچال و فریزر شرکت سامسونگ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تولید در کشورهای پیشرفته گفت: هیچ کشوری نتوانسته پیشرفت کند مگر اینکه به تولید اهمیت داده باشد.

نعمت‌زاده ادامه داد: تا قبل از انقلاب صنعتی کشور ما رتبه اول و یا دوم را در حوزه صنعت و تجارت داشت و هنوز در برخی حوزه‌ها از جمله صنایع دستی و تولیدات معدنی در رتبه‌های اول و دوم قرار داریم اما به علت اینکه نتوانستیم خود را با تحولات دنیا هماهنگ کنیم و درگیر مسائل داخلی شدیم از این روند عقب افتادیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور کره‌جنوبی مرهون از خودگذشتگی مردم این کشور است، ادامه داد:  در ملاقاتی که با سفیر سابق کره‌جنوبی داشتیم، وی اظهار داشت مردم ما به تولید داخل اطمینان کردند و دولت نیز جلوی واردات کالاهای ژاپنی را گرفت و از مردم به نفع صادرات مالیات اخذ کرد. این چنین بود که امروز کره به یکی از قطب‌های صنعتی جهان تبدیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلسه هیات دولت با رهبر انقلاب گفت: ایشان تاکید داشتند که اعتبارات بانک‌ها باید به سمت تولید برود و باید به طور قاطع با قاچاق مبارزه کرد زیرا این امر به تولید ضربه خواهد زد. قاچاق یک فسادی است که باید ریشه‌کن شود تا سرمایه‌گذار با خیال راحت تولید خود را انجام دهد اما متاسفانه در حالی که میزان تسهیلات بانک‌ها در دوره‌های قبل 39 درصد بوده امروز به 28 درصد رسیده است و جا دارد این رقم با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب افزایش پیدا کند.

باید کاری کنیم ایرانی‌ها به خودروی ساخت داخل افتخار کنند

نعمت‌زاده در خصوص خودروسازی کشور گفت: در این صنعت هنوز انتقاداتی وجود دارد که برخی از آنها به حق است اما ما سعی داریم چهره خودروی ایرانی را به گونه‌ای ترسیم کنیم که ایرانی ها با افتخار بگویند این خودرو تولید داخل است و از آن استفاده کنند به طوری که  امروز سران کشورها سعی می کنند که از خودروهای تولید داخلشان استفاده کنند.

صادرات سنگ آهن به نفع فولاد صفر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این صنعت گفت: ما از مواد غنی معدنی برخوردار هستیم و تا قبل از این ما 20 میلیون تن سنگ آهن صادر می کردیم و در مقابل واردات فولاد داشتیم اما امروز صادرات سنگ‌آهن ما به حداقل رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو سال آینده این رقم به صفر برسد و در مقابل زنجیره تولید فولاد کشور تکمیل شود.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین