|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از صدور مجوز برای آثار، اجازه نخواهیم داد افراد با آن‌ مخالفت کنند.
علی جنتی درباره صدور مجوز برای کتاب و آثار هنری شامل فیلم و موسیقی و... گفت: در ابتدای کار، کمال دقت برای صدور مجوز به کار گرفته می‌شود و بعد از صدور مجوز، اجازه نخواهیم داد افراد با آن‌ مخالفت کنند.

او همچنین درباره تبدیل معاونت قرآنی وزارت ارشاد به وزارت‌خانه اظهار کرد: نیازی نیست ساختار تشکیلاتی را گسترش دهیم. عناصر کارآمدی کار را برعهده دارند که طبیعتا می‌توانند پاسخ‌گوی تمام مسائل قرآنی باشند.

وزیر ارشاد که 30 آبان در حاشیه برگزاری نخستین کنگره علامه ابن ‌شهرآشوب در مازندران سخن می‌گفت، درباره حمایت از شخصیت‌های علمی مازندران و سایر استان‌های کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا کمک می‌کند، همچنین این‌گونه کنگره‌ها به این منظور تشکیل می‌شود.

جنتی با بیان این‌که یکی از وظایف انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، معرفی شخصیت‌های فرهنگی و مفاخر علمی و چهره‌های ماندگار است، گفت: در مازندران با توجه به وجود مفاخر برجسته باید شخصیت‌ها انتخاب شوند و در سطح ملی به کل کشور معرفی شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره تغییر مدیران ادارات کل ارشاد استان‌ها گفت: هنوز به مرحله ارزیابی نرسیده‌ایم. اگر جایی ضعف داشته باشیم، باید نقص‌ها شناسایی شوند و نسبت به تقویت آن راهکار ارائه شود. در مازندران نیز با توجه به فعالیت‌ها و عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی در خصوص مدیرکل این اداره نداریم.

او با اشاره به پایین بودن سرانه فرهنگی اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در قالب برنامه به مجلس ارائه شده، بحث عدالت فرهنگی بوده، به این معنا که امکانات فرهنگی موجود در کشور به نحوی توزیع شود که همه نقاط کشور بتوانند از آن برخوردار شوند و بیش‌تر امکانات به سمت نقاط با محرومیت بیش‌تر هدایت شوند.

جنتی خاطرنشان کرد: محرومیت‌ها در بحث فرهنگی زیاد است که با توجه به امکاناتی که داریم، امیدواریم در آینده گشایش بیش‌تری حاصل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره بیمه خبرنگاران گفت: کسانی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، این بیمه کماکان ادامه ‌دارد و قرار نیست قطع شود.

وزیر ارشاد در ابتدا از حضور در جمع خبرنگاران امتناع کرد، اما سپس پذیرفت در جمع خبرنگاران استان حضور یابد و در ابتدای سخنانش خواست از سؤال‌های تکراری پرهیز شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین