کد خبر: ۱۱۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
هرچه به پايان سال و انتخابات ارديبهشت۹۶ نزديك مي‌شويم اگر چه هيچ گونه تحرك علني از سوي اصولگرايان براي معرفي كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري وشوراي شهر ديده نمي‌شود، ولي احتمالا بر شدت جنگ رواني عليه دولت افزوده خواهد شد.
 تمام تعاريف عمليات رواني درنهايت به يك مخرج مشترك منتهي مي‌شود و آن دستكاري در آستانه تلقين پذيري افراد است. اين افراد در سه لايه دسته‌بندي مي‌شوند: لايه نخست نيروهاي موافق و خودي هستند، لايه دوم نيروهاي بي طرف ولايه سوم نيروهاي مخالف را در برمي‌گيرد. براي دستكاري درآستانه تلقين پذيري هركدام از اين گروه‌های هدف سه‌گانه، طراحي‌هاي متفاوتي ازسوي متخصصان عمليات رواني صورت مي‌پذيرد و در عمليات رواني راست و دروغ به گونه‌اي با يكديگرتلفيق مي‌شوند كه در نهايت بتوانند فرد را از نظر ذهني تحت تاثير قرار داده و با تغيير وتحول در ذهنيات وي رفتار هايش را به سمت هدف ترسيم شده خود مديريت كنند.

جنگ رواني عليه اصلاح‌طلبان

 اخيرا برخي رسانه‌هاي نزديك به طيف اصولگرا كه ‌داعیه‌دار مخالفت بادولت هستندخبري منتشر كرده‌اند كه صفدرحسيني به يكي ازاصلاح‌طلبان مطرح كه تاثير زيادي درانتخابات ۹۶ ودرانتخابات شوراي شهر در سال آينده دارد اعلام كرده كه حاضر است از ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان حمايت مالي كند و درانتها هم اين منبع خبري تفسير نموده كه صفدر حسيني احتمالا قصد دارد درصورت پذيرش اين مهم ازسوي اصلاح‌طلبان با چتر گسترده مالي كه برروي ليست اصلاح‌طلبان مي‌گستراند خود را به عنوان شهردارتهران از هم اينك به‌اصلاح‌طلبان تحميل كرده تا بتواند راي اكثريت اعضاي شوراي شهر را براي جلوس بركرسي رياست شهرداري تهران به دست آورد. اعلام اين مطلب جنگ ناپخته‌اي است كه مخالفان دولت اين روزها تجویزكرده‌اند وقصد دارند با توسل به اين ادبيات درصفوف اصلاح‌طلبان درانتخابات شوراي شهرچند دستگي ايجادكرده تا از اين طريق ازميزان آري اصلاح‌طلبان درتهران‌كاسته و به نوعي ازهم اكنون پيروزي خود را در انتخابات شوراي شهرتضمين كنند؛ فضاي رواني ناشيانه‌اي كه ازهم اكنون در رسانه‌هاي مخالف دولت و اصلاح‌طلبان درحال به وجود آمدن است.

ادامه جنگ رواني عليه دولت واصلاح‌طلبان

 بعداز اعلام تشكيل ‌اتاق‌ فكر جنگ رواني عليه دولت از سوي برخي از مخالفان روحاني و تاييد آن از سوي سخنگوي دولت، به نظرمي رسيد تاييد اين خبر آن هم از سوي يك مقام رسمي مي‌تواند استراتژي مخالفان دولت را نقش برآب كند، اما با گذشت زمان و انتشاراسنادي در روزنامه دلواپسان درباره فيش هاي حقوقي ميليوني مشخص شدكه اين اتاق تازه استراتژي فكري خود را نظم بخشيده است اما با گذشت زمان و مشخص شدن ريشه‌هاي اصلي اين حقوق‌ها و تنوير افكار عمومي درباره نيت مخالفان دولت از اعلام اين خبر و همچنين اقدامات صحيح دولت در اين راستا واعلام آيين‌نامه حداقل و حداكثردستمزد و تعيين سقف و كف دستمزد مديران و كارمندان دولت عملا مخالفان دولت ديگرموضوع فيش‌های حقوقي را ازدستور كارخود عليه دولت خارج كردند اما در فاز جديد با مطرح كردن موضوع صفدرحسيني و اعلام حمايت مالي او از ليست اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي شهر و احتمال شهردار شدنش از سوي اصلاح‌طلبان قصد دارند بازي گذشته را در استراتژي دوم خود با ادبيات ديگري ادامه دهند؛ استراتژي ناپخته‌اي كه از هم اينك توسط اصولگرايان مخالف دولت در دستوركارقرارگرفته و تنها با توضيح و تكذيب اين خبر از سوي اصلاح‌طلبان به سرعت به برگ سوخته مخالفان دولت تبديل‌خواهد شد. همچنين دراستراتژي سوم جنگ رواني عليه دولت اصولگرايان قصد دارند ازيك استراتژي كه متاسفانه توسط برخي از اصلاح‌طلبان‌گداخته شده است استفاده كنند. وعملا اين موضوع را هم به نتيجه رساندند؛ به اين معنا كه عده‌اي از اصلاح‌طلبان كه تشكيل كميته انتخابات داده بودند وبه نوعي قصد دارند با موازي كاري با شوراي عالي اصلاحات به نحوي نقش احزاب اصلاح‌طلب را برجسته نشان دهند و از این‌رو هر از گاهي در نگاهي هدفمند از سوي رسانه‌های اصولگرا قرار گرفته و با بزرگنمايي اين اختلاف كوچك توسط آنها و انجام مصاحبه‌هاي تفصيلي با اعضاي اصلاح‌طلب كميته انتخابات قصد دارند اين گونه نشان دهند كه اصلاح‌طلبان ازدرون دچار اختلاف با يكديگر هستند و با وجود تاكيد رئيس دولت اصلاحات مبني بر ادامه فعاليت شوراي عالي اصلاحات، برخي افراد عضو در احزاب اصلاح‌طلب، روندكاري شوراي عالي را نپذيرفته‌اند كه اين استراتژي نيز عملا با جدايي برخي از احزاب اصلاح‌طلب تا اين لحظه با شكست روبه‌رو شده است. استراتژي ديگر چنين بود كه رسانه‌هاي اصولگرا چندي پيش اعلام كردند شهاب‌الدين غندالي به همراه همسر و پسر او كه ازمديران مالي صندوق ذخيره فرهنگيان بودند، اسنادي جعلي تهيه ومبالغ زيادي از صندوق ذخيره برداشت و به حساب‌هاي شخصي خود واريز كردند؛ خبري كه تنها چند ساعت بعد تكذيب شد و در پي تكذيب آن رئيس صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: براي پاره‌اي ازتوضيحات درباره وام‌هاي بانكي بانك سرمايه به عنوان مطلع احضار شده بودم.

درنهايت

هرچه به پايان سال و انتخابات ارديبهشت۹۶ نزديك مي‌شويم اگر چه هيچ گونه تحرك علني از سوي اصولگرايان براي معرفي كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري وشوراي شهر ديده نمي‌شود، ولي احتمالا بر شدت جنگ رواني عليه دولت افزوده خواهد شد. مخالفان دولت ازجناح اصولگرا مي‌دانند روحاني ديگر تبديل به كانديداي صد درصدي اصلاح‌طلبان شده است و هيچ‌گاه آراي وي ازسوي اصلاح‌طلبان با معرفي كانديداي موازي شكسته نخواهد شد. بنابراين مي‌كوشند با تمسك به راهكارهاي ذكر شده در جهت ريزش آراي روحاني تلاش كنند تا از اين طريق بدنه اصلاح‌طلب را مجاب‌كنند به ليست كامل اصلاح‌طلبان درشوراي شهر راي ندهند تا حتی‌المقدور بتوانند كرسي‌هاي بهشت را براي خودشان حفظ كرده و به برنامه‌ريزي براي بازگشت به قدرت در۱۴۰۰ مشغول شوند. آنها به خوبي مي‌دانند اگركرسي تاثيرگذار شهرداري تهران را از دست بدهند، بازگشت به عرصه سياست براي آنها بسيار دشوار خواهد بود، بنابراين تلاش مي‌كنند به هر نحوي حتي با توسل به جنگ رواني عليه دولت و اصلاح‌طلبان به هدف خود دست پيدا كنند.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین