![](http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1395/6/6/164540_586.jpg)
![](http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1392/6/7/1672_313.jpg)
ژانویه ۱۹۹۴بود که جری یانگ و دیوید فیلو دو مهندس برق فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند تا سایتی را برای جستجوی محتوای وب سایت ها با نام "راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب" ایجاد کنند. اما اندک زمانی پس از بهینه سازی و اسقبال بی نظیر از آن بود که نام آن به یاهو تغییر کرد.
در ایران اما خیلی از کاربران رایانه ، اینترنت را با نام یاهو و محصولاتش شناختند تا جایی که اولین گام آن ها برای ورود به دنیای اینترنت ساختن یک اکانت یاهو برای استفاده از خدمات یاهو میل ، یاهو مسنجر و یاهو 360 بود. آن زمان که خبری از فیسبوک ، اینستاگرام ، تلگرام ، واتس اپ ، لاین و وایبر نبود ، یاهومسنجر و یاهو 360 یکه تازی می کردند.
![](http://tadbirvaomid.ir/files/fa/news/1395/6/6/164541_248.jpg)
اما سوال اساسی اینجاست که چرا یاهو نتیجه بازی پیروز را واگذار کرد!؟ جواب روشن است. باید علت آن را تصمیم گیری های اشتباه مدیران این شرکت و عدم نوآوری و روزآمدی در میدان رقابت دانست.
کافی است برخی از این تصمیم های اشتباه را ببینید:
1998: یاهو خرید شرکت گوگل را به قیمت یک میلیون دلار نپذیرفت.
2002: یاهو متوجه اشتباه خود شد و درخواست کرد یاهو را یه مبلغ 3 میلیارد دلار بخرد اما گوگل پیشنهاد 5 میلیارد دلار داد و یاهو نپذیرفت.
2008: مایکروسافت قصد کرد تا یاهو را به قیمت 40 میلیارد دلار بخرد اما یاهو قبول نکرد.
2016: ورایزون یاهو را به قیمت تنها 4.6 میلیارد دلار خرید!