|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پرونده امیرعباس، گفت: اشکالمان در قضاوت پزشکی این است که می‌خواهیم متفاوت از دیگر حوزه‌ها عمل کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پرونده امیرعباس، گفت: اشکالمان در قضاوت پزشکی این است که می‌خواهیم متفاوت از دیگر حوزه‌ها عمل کنیم.

دکتر سیدحسن هاشمی امروز 6 شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مهمانسرای استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا، اظهار کرد: پرونده‌ای مانند پرونده امیرعباس(کودکی که به گفته مادرش به علت استفاده از ساکشن در هنگام زایمان و خطای پزشکی، دچار فلج مغزی شده است)، پرونده‌های قضایی هستند و کسی نباید قضاوت کند و اگر هر فردی در این پرونده خطا کرده باشد، باید مجازات شود.

وی در پاسخ به اینکه سازمان نظام پزشکی مشهد می‌گوید در این پرونده قصور پزشکی ثابت نشده است، اما مادر امیرعباس این موضوع را رد کرده است، افزود: اشکال‌مان در قضاوت پزشکی این است که می‌خواهیم متفاوت از دیگر حوزه‌ها عمل کنیم در نتیجه مشکل است و ابهاماتی ایجاد شود.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر دولت به بیمه‌ها به میزان 8000 میلیارد تومان بدهی دارد؛ در همین جهت لایحه فروش اوراق مشارکه توسط مجلس نیز تصویب شده است.

وی ادامه داد: سالانه داروی تولید داخل به میزان 10 الی 12 درصد افزایش قیمت دارد. در سال جاری نیز این اتفاق می‌افتد، اما در خصوص داروهای خارجی باید طبق یک فراخوان بین‌المللی این افزایش صورت گیرد. به همین جهت اگر داروخانه‌ای خارج از این دستور کار، داروهای خود را گران بفروشد، تخلف کرده است.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم تا افزایش تخت بیمارستانی در مشهد اتفاق افتد، عنوان کرد: باید با برگزاری جلسات سه جانبه میان وزارت بهداشت، استانداری خراسان رضوی و آستان قدس رضوی به یک نتیجه مشخص برسیم.

مصطفی مهرابی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست حضور داشت و در خصوص تخت‌های بیمارستان امداد که در پشت‌بام یکی از بیمارستان‌ها رها شده بودند، گفت: با اضافه شدن تخت‌های جدید، تخت‌های فرسوده و از کارافتاده به پشت‌بام این بیمارستان منتقل شدند؛ مکان دیگری برای نگهداری از این تخت‌ها وجود نداشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین