|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
سیدمرتضی خاتمی اظهار کرد: هم‌اکنون در شرایط اقتصادی ویژه‌ای به سر می‌بریم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید گام‌های اساسی در زمینه اقتصاد مقاومتی برداریم.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در چند روز اخیر شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی به‌ویژه در حوزه صنایع زیربنایی در سطح استان زنجان بودیم که حکایت از فراهم بودن بستر کار ملی در حوزه اقتصادی در این استان دارد.

 حسین‌علی امیری صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی شرکت آهن فولاد جاده ابریشم زنجان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت، اظهار کرد: برنامه دولت، واگذاری تصدی‌گری به مردم است و در حال حاضر عمده مباحث دولت در زمینه اشتغال و کارآفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت همت دارد تا شرایط به نحوی رقم بخورد که امکان سرمایه‌گذاری در کشور بیش از پیش فراهم شده تا در نهایت بتوان به جایگاه مطلوب رفاه‌اجتماعی برای آحاد جامعه دست یافت.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت، اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است که دولت تدبیر و امید همواره توجه به منویات ایشان و اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری را به عنوان یک اصل مهم و محوری در برنامه‌های کاری خود می‌داند.

امیری تصریح کرد: مسئولان در بخش‌های مختلف باید همت کنند اقتصاد مقاومتی را با عنایت به منویات مقام معظم رهبری به‌ویژه اصل درون‌زا بودن اقتصاد، اقتصاد کشور را بازسازی کرد.

استاندار زنجان نیز طی سخنانی در این مراسم، گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به سراغ جذب سرمایه‌گذاری خارجی برویم.

اسدالله درویش‌امیری با بیان اینکه آنچه شهیدان رجایی و باهنر را در اذهان ماندگار کرد سجایای اخلاقی این دو شهید بزرگوار بود، اظهار کرد: در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید به سراغ منابع بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برویم.

وی تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال با توجه به منابع محدود دولتی، راهی جز تکیه بر منابع بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی نداریم که این مسئله باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد توجه باشد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان، گام‌های اساسی در زمینه توسعه اقتصادی برداریم.

سیدمرتضی خاتمی اظهار کرد: هم‌اکنون در شرایط اقتصادی ویژه‌ای به سر می‌بریم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید گام‌های اساسی در زمینه اقتصاد مقاومتی برداریم.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی و به تبع آن استان زنجان نعمات خدادای فراوانی وجود دارد که با تکیه بر توان نیروهای نخبه می‌توان در مسیر توسعه به خوبی از این فرصت بهره‌برداری کرد.

خاتمی با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) در مورد اینکه فقر یکی از آفت‌های جامعه است، خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های اساسی در زمینه اقتصاد برداریم.

 پروژه شرکت آهن فولاد جاده ابریشم زنجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از کشور چین است که این طرح با ۲۰۰ هزار تن تولید سالیانه در پایان طرح ظرفیت اشتغال ۱۳۰ نفر را فراهم می‌کند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین