|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
وزیر بهداشت ادامه داد: زمانی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت ارتباط بین سران قوا و نیز رابطه دولت و گروههای مرجع از جمله مرجعیت در قم و نیز گروههای سیاسی و اجتماعی مناسب نبود اما امروز این ارتباطات کم نظیر و در سطح بسیار خوبی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فاصله گرفتن از اخلاق هم در زندگی شخصی و هم سیاسی یکی از آفتهای اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی در مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، شهیدان رجایی و باهنر را دو الگوی حکمرانی در کشور توصیف و بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان می تواند ما را از بدیها و کجیها دور نگه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد فضای حاکم بر کشور به ویژه در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بیش از پیش به سمت اخلاق و آرمانهای اصیل انقلاب و اسلام برود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید مراقب زاویه یافتن با انقلاب اسلامی بود که هر چند اندک باشد به تدریج افزایش می یابد ضمن آنکه باید رعایت مسائل اخلاقی در راس رفتارها قرار گیرد.

وی گفت: گاه با آبرو و حیثیت مردم بازی می شود و نسبتهای ناروا و حرفهایی که نباید بیان می شود که بیشتر شایعه است ضمن آنکه امروز کمتر در منابر به موضوع جزای تهمت و افترا پرداخته و بیان می شود.

دکتر قاضی زاده افزود: بر اساس مبانی دینی حرمت یک انسان بیش از کعبه است باید خیلی باید مراقب بود، در حالی که امروز در فضای مجازی و دنیای ارتباطات و اطلاعات مسائل و مباحثی طرح می شود که مایه تاسف است.

وی در ادامه به تلاشهای سه سال اخیر دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم دولت دکتر روحانی تلاش برای ایجاد وفاق ملی بود که موفق هم عمل شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: زمانی که دکتر روحانی دولت را تحویل گرفت ارتباط بین سران قوا و نیز رابطه دولت و گروههای مرجع از جمله مرجعیت در قم و نیز گروههای سیاسی و اجتماعی مناسب نبود اما امروز این ارتباطات کم نظیر و در سطح بسیار خوبی است.

وی گفت: دولت یازدهم در عین حال در بحث تعامل با دنیا نیز کار بزرگی را با رهنمودها و هدایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همراهی مجلس شورای اسلامی انجام داد.

قاضی زاده افزود: هر چند در بحث برجام به همه آمال و آرزوها نرسیدیم اما باید دید اگر این امر محقق نمی شد چه اتفاقی می افتاد، قضاوت در این زمینه باید منصفانه و واقع بینانه باشد.

وی به تایید صداقت، سلامت و پرکاری دکتر روحانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: حل موضوع بررسی ابعاد احتمالی نظامی ایران در پرونده هسته ای کار کوچکی نیست و برجام اگر فقط همین یک دستاورد را هم داشته باشد بسیار ارزشمند است.

وزیر بهداشت تبدیل رشد منفی شش درصد اقتصادی کشور در ابتدای دولتی یازدهم به رشد مثبت 4،2 درصد، کاهش تورم از 44 درصد به کمتر از 9 درصد و رشد فروش نفت از یک میلیون به دو میلیون و 500 هزار بشکه را از دستاوردهای اقتصادی دولت در این سه سال عنوان کرد.

وی ادامه داد: در واقع دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی هم خدمات بسیاری داشته اما چون موضوع برجام پررنگ شد سایر خدمات و تلاشها کمتر دیده شد.

دکتر قاضی زاده گفت: بر اساس گزارش وزیر نفت برای نخستین بار در حوزه برداشت ذخایر مشترک با همسایگان، اوایل سال 1396برداشت ایران از میادین نفت و گاز مشترک با آنها به ظرفیت برابر می رسد و امید است این رقم به سرعت افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه تولید برق نیز ظرف سه سال اخیر پنج هزار مگاوات به ظرفیت تولیدی ایران افزوده شد و در بخش آب و فاضلاب هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت ادامه داد: امید آن بود که در موضوع هدفمندسازی یارانه ها هم یک تصمیم انقلابی با همراهی مجلس صورت می گرفت که در این صورت بطور قطع وضعیت اشتغال امروز شرایط خیلی بهتری داشت و واحدهای تولیدی در شرایط کنونی نبودند.

وی گفت: امروز اولویت دولت رسیدگی به مشکلات اقتصادی است و اگر اتفاق و اتحاد همه قوا و بخشها باشد با سرعت خیلی بیشتر و دستاوردهای بالاتر می توان مسائل و مشکلات مردم را حل کرد.

عضو هیات دولت یازدهم افزود: باید اینگونه تصور کنیم که فرصت باقیمانده تنها غنیمت پیش روی ما است و تا روز آخر از تلاش دست برنداشته با نیت صاف و خالصانه در انجام وظیفه اقدام کنیم زیرا هیچیک از ما برای پست، سمت و منافع پا به این عرصه نگذاشته ایم.

دکتر قاضی زاده گفت: از این رو تا آخرین لحظه در هر کجا که هستیم باید به وظیفه خود به نحوی عمل کنیم که تکلیفی بر دوش ما نماند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین