|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
یک جامعه‌شناس اجتماعی گفت: کارمندان موفق هیچ‌گاه دچار روزمرگی و احساس بیهودگی در کار نمی‌شوند و هر روز خود را ‌آغازی دیگر برای خدمت به مردم و جامعه می‌دانند.
 یک جامعه‌شناس اجتماعی گفت: کارمندان موفق هیچ‌گاه دچار روزمرگی و احساس بیهودگی در کار نمی‌شوند و هر روز خود را ‌آغازی دیگر برای خدمت به مردم و جامعه می‌دانند.

«مرجان انصاری»  با تبریک روز کارمند اظهار کرد: کارمندان قشری از جامعه تلاشگر بشمار می‌روند که به ازای کار اداری و یا فکری حقوق دریافت می‌کنند و به طور معمول در دراز مدت در یک محیط کاری خصوصی یا دولتی مشغول به کارند.

این پژوهشگر اجتماعی افزود: امروزه همه مدیران موفق بر سر این موضوع توافق دارند که موتور محرکه سازمان و ادارات نیروی انسانی است و بدون نیروی انسانی ورزیده و شاداب و با انگیزه، نمی‌توان از سرمایه‌های مادی سازمان به خوبی بهره‌برداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بتوان «کار» و «شادابی» را در کنار یکدیگر جمع کنیم آنگاه می‌توانیم شاهد شکوفایی همه توان و استعداد نیروی انسانی در سازمان باشیم.

انصاری درباره ویژگی‌های مهم کارمندان موفق گفت: ثبات شغلی و احساس امنیت شغلی اهمیت زیادی دارد در این میان کارمندانی می‌توانند از ثبات شغلی برخوردار باشند که مهارت‌های مختلفی را کسب کرده‌اند و به نحوی شغل و کار خود را پیش می‌برند که بود و نبودشان در محیط کار، بر بازده  کار مجموعه اثر می‌گذارد.

وی در این‌باره گفت: اگرچه گاهی مسائل و مشکلات اقتصادی موجب می‌شود که مجموعه‌ای دست به تعدیل نیروهای کار خود بزند و گاهی شرایط در اختیار کارمندان برای ماندن و نماندن در شغل نیست اما در بیشتر مواقع کارمندانی که از مهارت‌های مختلفی برخوردار هستند و رضایت‌مندی مدیر و ارباب رجوع را بیش از همه با توجه به کیفیت کار به دست آورده‌اند در شغل خود ماندگارتر هستند.

این جامعه‌شناس اجتماعی یادآور شد: متأسفانه برخی کارمندان در محیط کار خود دچار روزمرگی می‌شوند این افراد هر روز را تکرار می‌کنند بدون این‌که در خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و پیشرفت کار خود به فکر نوآوری و بهره‌وری باشند.

وی خاطرنشان کرد: احساس بیهودگی، رخوت و کسالت از ویژگی‌های مهم این کارمندان است در حالی که کارمندان موفق با اعتماد به نفس و کسب مهارت‌های لازم و نوآوری در کار، پیشرفت روزافزونی در شغل و کار خود دارند و اطلاعات و دانش خود را به روز می‌کنند.

انصاری گفت: کارمندانی که خود را تسلیم روزمرگی می‌کنند کم حوصله‌تر هستند و به‌درستی، پاسخگوی ارباب رجوع نیستند از این‌رو در شغل خود بیش از همه دچار درگیری فکری با خود و یا حتی درگیری لفظی با ارباب رجوع می‌شوند و بیش از همه احساس شکست می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان موفق آن‌هایی هستند که با پیشرفت روزافزون در کار خود آن هم در چارچوب قانون و سلامت سیستم اداری، چشم‌انداز خوبی را برای خود رقم می‌زنند و سال‌های متمادی یک کارمند جزء باقی نمی‌مانند.

این جامعه‌شناس گفت: کارمندان موفق افرادی اخلاق‌مدار هستند و در برخورد خود با دیگران اخلاق و کرامت انسانی را رعایت می‌کنند از این‌رو حتی اگر در شغل خود گاهی دچار اشتباه و یا کوتاهی هم باشند زودتر از سایرین مورد اغماض و بخشش از سوی ارباب رجوع و مدیر قرار می‌گیرند بر همین اساس احساس رضایت‌مندی شغلی خوبی دارند.

وی ادامه داد: کارمندان نمونه افرادی شاداب و با نشاط هستند که با موفقیت گام بر می‌دارند و این احساس شادابی را به دیگران نیز منتقل می‌کنند.

انصاری تصریح کرد: کارمندان موفق احترام خاصی برای دیگران و خود قائل هستند و هم خود و دیگران را باور دارند از این‌رو برای کار خود اهمیت زیادی قائل هستند و به خوبی می‌دانند که باید با همه توانمندی آن کار را به اتمام برسانند.

وی تصریح کرد: کارمندان موفق همواره مورد اعتماد هستند و به اطرافیان خود احساس امنیت و آرامش می‌دهند این افراد می‌کوشند محیطی بکر و ایده‌آل توأم با آرامش خیال برای کار فراهم بیاورند تا از سنگینی شغل خود بکاهند.

این استاد جامعه‌شناس در خصوص برخی راهکارها در جهت بیرون آوردن محیط کار از یکنواختی افزود: مدیران نیز باید برای بهره‌وری بیشتر به شادابی مدیران در محیط کار بها دهند و با طراحی‌های زیبا و رنگ‌های چشم‌نواز محیط را از یکنواختی و کسالت درآورند.

وی خاطرنشان کرد: حس شوخ طبعی را درمحیط کار نهادینه کنیم و درعین حال که احترام یکدیگر را حفظ می‌کنیم لبخند را برلب همکاران خود بنشانیم در واقع ساعتی را به‌عنوان ساعت شوخی و استراحت در اختیارکارمندان قرار دهیم.

انصاری یادآور شد: دنیای امروز بسیار متفاوت از گذشته است و روش‌های مدیریت تغییر کرده و مدیران برای ادامه حضور موفق در عرصه کار و مدیریت، باید با مطالعه و ارتقا سطح آگاهی خود، راهکارهای مناسب برخورد با نیروی انسانی به ویژه قشر کارمند را بیاموزند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین