|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
نیروهای عراقی روزپنجشنبه توانستند منطقه راهبردی القیاره در جنوب موصل را به طور کامل به کنترل خود در آورند.
  نیروهای عراقی روزپنجشنبه توانستند منطقه راهبردی القیاره در جنوب موصل را به طور کامل به کنترل خود در آورند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از القیاره، «ریاض جلال توفیق» فرمانده نیروهای زمینی عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش کشور موفق شدند شهرک استراتژیک القیاره واقع در 60 کیلومتری جنوب موصل را به طور کامل از کنترل تروریست ها خارج کنند.

توفیق افزود: همه بخش های این شهر اکنون در کنترل ما است و توانستیم در زمان مشخص شده تروریست های باقی مانده در این منطقه را از بین ببریم.

وی افزود: یگان مهندسی ارتش نیز اکنون در حال پاکسازی شهر از مین ها و بمب هایی است که تروریست ها کار گذاشتند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای مبارزه با تروریسم روز سه شنبه عملیات حمله به شهرک راهبردی القیاره در موصل، بزرگ ترین شهر استان نینوا و یکی از بزرگ ترین پایگاه های تجمع تروریست ها را آغاز کردند.

ازسوی دیگر نیز، حیدر العبادی نخست وزیر،این پیشروی را تبریک گفت و آن را گام مهمی در راستای آزادسازی موصل دانست.

در بیانیه منتشر شده از دفتر نخست وزیری عراق آمده است: «نیروهای قهرمان ما امروز به پیروزی بزرگی دست یافتند، گام مهمی را در مسیر آزاد سازی موصل برداشتند و شکست سنگینی را به گروه تروریستی داعش وارد آوردند.»

العبادی این دستاورد و پیروزی را به مردم عراق تبریک گفت و افزود: این پیروزی به معنای آن است که ما به هدف بزرگ خود که باز پس گیری موصل و استان نینوا به طور کامل و نجات ساکنان آن از ظلم و ستم داعش است، نزدیک شدیم.

عملیات آزادی سازی و پاکسازی بخش القیاره در جنوب موصل و الشرقاط در شمال صلاح الدین از 28 ماه ژوئن (هشتم تیر) گذشته آغاز شده است که در نهم جولای گذشته منجر به آزادسازی پایگاه راهبردی نظامی القیاره شد.

سیطره بر پایگاه القیاره به عنوان دومین پیروزی مهم نیروهای مشترک عراقی در استان نینوا محسوب می شود؛ این پایگاه 16کیلومتر با شهر القیاره و330 کیلومتر با بغداد فاصله دارد و در نزدیکی جاده بغداد - موصل واقع شده است.

با آزادی القیاره و تامین محور مواصلاتی این منطقه به سمت شمال، نیروهای عراقی در جاده اصلی موصل مرکز استان نینوا قرار خواهند گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین