»
کد خبر: ۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه خطاب به وی گفت: آقای پورمحمدی اگر دنبال عدالت هستید بایدخطی مشی عدالت را پی بگیرید .

تدبیر و امیدمصطفی پورمحمدی دیگر وزیر پیشنهادی حسن روحانی است که بنا به ترتیب حروف الفبای نام وزارتخانه‌اش، در جایگاه نهم برای بررسی صلاحیت در مجلس قرار گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی بررسی شد.



در ادامه مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی دادگستری به ایراد سخن پرداختند.



کوچک زاده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و حضرت امام درخصوص افشانکردن مسایلی که درخصوص افراد به اثبات نرسیده است، گفت: من وارد جزئیات و مصادیق نمی شوم.



کوچک زاده نماینده تهران افزود: من به آقای پورمحمدی در دولت آقای احمدی نژاد نیز رای نداده ام البته احتمال اندکی است که بعد از بحث ها نظرم تغییر کند.



وی گفت: آقای پورمحمدی در دوران سازندگی، قائم مقام وزیر اطلاعات و سه سال اول دولت نهم وزیر کشور و در 5 سال اخیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود.



وی افزود: مخالفت من حاصل عملکرد وی بدون اشاره به جزئیات و مصادیق است که ممکن است به خاطر عملکرد حیطه زیرنظر وی باشد و به خودش  ربطی نداشته باشد.



مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری خطاب به پورمحمدی گفت: شما در دوره سازندگی قائم مقام وزارت اطلاعات بودید که گسترده ترین فعالیت های اقتصادی این وزارتخانه در آن دوران بود.



نماینده تهران افزود: آقای ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون در مصاحبه ای با ماهنامه صبح در مهر 86 درباره این دوران می گوید در دوران سازندگی برخی مسایل که قبیح و ضدارزش بود این قبح خود را از دست داد و در این دوره جامعه شاهد ظهور پدیده ای بود که مقام معظم رهبری با تعابیری از جمله طبقه جدید، مرفه و ثروت های بادآورده از آن یاد کردند.



کوچک زاده گفت: در این دوره دعوت های افراطی مانند دعوت مردم به تبدیل نمازجمعه به مانور تجمل و دعوت بسیجی ها به پرهیز از جلمبربازی در خطبه های نمازجمعه مطرح شد.



وی افزود: مسایل این دوره را وزیر دیگر این کابینه یعنی آقای علوی که وی هم یک روحانی است جوشش چشمه های پرفیض می داند.



نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه خطاب به وی گفت: آقای پورمحمدی اگر دنبال عدالت هستید بایدخطی مشی عدالت را پی بگیرید .



مهدی کوچک زاده افزود : آقای ربیعی آن وقت ها که افراطی نشده بود گفته بود بحثی به عنوان تئوری عدالت در حقوق و دستمزد مطرح است هر کس حقوق خود را مقایسه کرد و دید عدالت وجود ندارد یا سازمان را تخریب می کند یا منزوی می شود.



وی گفت: آقای پورمحمدی کارنامه شما در وزارت کشور و سازمان بازرسی مقابله با افراط نیست.



کوچک زاده افزود : بدنه آنهایی که در دوره های مختلف با برگزیده شدن عنوان مختلف دست به اعمال افراطی زدند جزو همان برادران 98 و 2 دهم درصدی ما بودند که از بی عدالتی فریادشان بر آمده بود.



نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما حتما در پاسخ به مطالب ما ، صحبتهایی خواهید کرد با مضمون طلب بخشش که در جلسه با رهبری نیز گفتید اما باید بدانید رهبری در همان جلسه در دعایی فرمودند رحمت واسعه الهی را باید افراد بخواهند، از طرفی امام راحل  هم می فرمایند نباید تحت تاثیر عوامل ، متخلفین به گونه ای عمل کنند که احکام اسلام زیر سوال برود.



نماینده مردم تهران در ادامه سخنانش خطاب به وزیر پیشنهادی دادگستری گفت : آقای پورمحمدی ،شما قائم مقام وزارت اطلاعات در این دوره بوده اید که آقای ربیعی باز در توصیف آن می گوید در این دوران ، در مدیران باورهای جدیدی بوجود آمد یادم هست برای خرید میوه رفته بودم دیدم ساعت 10 صبح یک وزیر با لباس گرمکن با سه اتومبیل بیت المال و با چند محافظ و با وسایل تنیس از ورزش برمی گشت ، آقای پورمحمدی شما در راستای جلوگیری از این رفتارهای نابود کننده عدالت و زمینه ساز افراط چه کردید؟.



کوچک زاده افزود: آقای پورمحمدی در همین دوران است که رهبر معظم انقلاب بارها از گرایش به تجمل و رفاه طلبی و اشرافی گری مسئولان فریاد زدند. برای مثال در دیدار با مسئولان که شما هم جزء آنان بودید در 23 مرداد 70 فرمودند: من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلاب هستیم اما حالا مثل اشراف  خانه درست می کنیم مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت می کنیم؛ اشراف مگر چگونه بوده اند چون آنها فقط ریششان را تراشیده بودند ولی ما ریش گذاشته ایم همین کافی است ؛ والله نه ، والله در جامعه اسلامی هم ممکن است مسرف بوجود بیاید، این چه وضعی است که همین طور بی حساب و کتاب جلوی هر وزارتخانه و اداره ای دهها ماشین لوکس و نو و مدل بالا و رنگهای گوناگون متعلق به مسئولان آنجا به چشم می خورد. به حد ضرورت اکتفا کنید ، اندازه نگه دارید مردم رودربایستی ندارند و دیدید که نداشتند خدا هم با کسی رودربایستی ندارد، مگر خدا با من و شما و با این اسم جمهوری اسلامی قوم و خویشی دارد؟ من و شما هستیم که باید معین کنیم این جمهوری اسلامی است یا جمهوری اسلامی نیست این هم در رفتار ما.



وی خطاب به وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای پورمحمدی در راستای تحقق این خواست رهبری یعنی جلوگیری از اشرافی گری مدیران که ادامه این چنین رفتار افسارگسیخته آن و شکل گیری جریانهای افراطی و در نهایت صدمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود چه اقدامی کردید یا خدای نخواسته همراه موج اشرافی گری شدید.



کوچک زاده افزود: اسناد و مدارک موجود خلاف این را نشان می دهد، آقای روحانی رییس جمهور محترم همینجا از فرصت استفاده و به شما عرض می کنم شما مکرراً در فرمایشاتتان فرموده اید جامعه از افراط و تفریط به تنگ آمده و خواهان اعتدال است ،حرف حقی است طیب الله ، خدا کند از آن اراده باطلی نشود. من می خواهم با استناد به یک نظریه صحیح و علمی که وزیر پیشنهادی شما باز آقای ربیعی آن زمانها که انقلابی تر بود گفته به شما عرض کنم اگر در جامعه افراط مشاهده می شود یکی از دلایل عمده بلکه اصلی ترین دلیل آن به تنگ آمدن از بی عدالتی است.



وی اضافه کرد: آیت الله آملی برای اینکه ایشان معرفی کردند ، آقای روحانی ؛ کسی که در دوران اوج گیری بی توجهی به عدالت اجتماعی به عنوان زمینه ساز بسیاری از حرکتهای افراطی قائم مقام وزیر اطلاعات بوده و در دوران وزارت کشور و بازرسی کل کشور عملکردش حاکی از بی توجهی از این اصلی ترین مقوله حافظ حفظ نظام یعنی عدالت است، نمی تواند وزیر خوبی برای کابینه ضد افراط و خواهان اعتدال باشد.



وی گفت: چرا که باز تکرار می کنم بسیاری از افراط ها ، زاییده بی عدالتی است چه نام جنبش اصلاحات برایش بگذارید چه سبز،  چه فتنه ، چه انحراف ، چه حرکت افراطی در حرم امام و در حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، بی عدالتی ها به افراط می انجامد مردم طبق فطرتشان که بیمار نیستند حرکت افراطی بکنند.



نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ادامه خطاب به وی گفت: آقای پورمحمدی اگر دنبال عدالت هستید بایدخطی مشی عدالت را پی بگیرید .



مهدی کوچک زاده افزود: آقای ربیعی آن وقت ها که افراطی نشده بود گفته بود بحثی به عنوان تئوری عدالت در حقوق و دستمزد مطرح است هر کس حقوق خود را مقایسه کرد و دید عدالت وجود ندارد یا سازمان را تخریب می کند یا منزوی می شود.



وی گفت: آقای پورمحمدی کارنامه شما در وزارت کشور و سازمان بازرسی مقابله با افراط نیست.



کوچک زاده افزود: بدنه آنهایی که در دوره های مختلف با برگزیده شدن عنوان مختلف دست به اعمال افراطی زدند جزو همان برادران 98 و 2 دهم درصدی ما بودند که از بی عدالتی فریادشان بر آمده بود.



نماینده مردم شیروان در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری در ابتدای سخنانش خطاب به کوچک زاده، نماینده تهران گفت: چرا این حماسه سیاسی بزرگی که مورد نظر مقام عظمای ولایت بود را با این حرف های تلختان به کام ملت شریف تلخ می کنید؟.



عزیزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: آقای کوچک زاده این حرف هایی که باید در زمانی که آن خاوری دزد که سه میلیارد دلار از این مملکت دزدی کرد و شما هیچ حرفی را به زبان نیاوردید، می گفتید نه اکنون.



وی با بیان اینکه خاوری دزد سه میلیارد دلار پول برد هیچ اتفاقی نیفتاد و یک بار نیامدید دفاع کنید گفت: جناب کوچک زاده ما انتظار داریم که شما از حق خانواده شهدا دفاع می کردید.



این نماینده مجلس افزود: شما باید بیشتر این سخنانتان که به عنوان مخالفت بود در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری صحبت می کردید، اما بر علیه وزیر تعاون که از رزمندگان دفاع مقدس و جانباز است صحبت کردید.



عزیزی گفت: پیشینه اجرایی آقای پورمحمدی را همه می دانیم، دشمنان و دوستان نظام او را مدیری کارآمد می دانند.



نماینده شیروان افزود: سابقه طولانی مدیریت او که تمام دوره حیات انقلاب اسلامی را در بر می گیرد بر کسی پوشیده نیست و در این سال ها حتی یک لحظه عمر او از حضور در صحنه های حساس خالی نبوده است.



وی با بیان اینکه دوستان او را معتمد نظام و دشمنان کینه او را به دل دارند گفت: توانایی های او بسیار بیشتر از حوزه مسئولیت در این وزارتخانه است.



این نماینده مجلس افزود: آقای پورمحمدی از خانواده ای خوشنام و شناخته شده و انقلابی و از نوادگان حضرت آیت الله حائری یزدی، استاد حضرت امام (ره) بوده اند.



وی گفت: ارادت و تعلق او به آرمان های دین، نظام و مقام معظم رهبری نیاز به شرح  و اثبات ندارد.



عزیزی افزود: سالها خدمت در دفتر مقام معظم رهبری هم تولی و تبری او را به خوبی آشکار کرده است به صورتی که می توان او را یقینا مورد اعتماد نظام و انقلاب دانست.



وی ادامه داد: سپردن مسئولیت های کلان و تعیین کننده ضمن اینکه توانمندی مدیریتی او را ثابت می کند قبل از هر چیز به مورد اعتماد بودن او تکیه دارد.



عزیزی گفت: فعالیت توان فرسا در بخش خارجی وزارت اطلاعات و نیز سکانداری همراه با توفیق وزارت کشور، آقای پورمحمدی را در جایگاهی قرار داده که با اعتماد همراه بوده است.



وی افزود: برخی فعالیتهای او مفتخر به تقدیر مقام معظم رهبری بوده است.



نماینده شیروان در ادامه سخنان در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: مراتب علمی آقای پورمحمدی زیرپوشش سابقه اجرایی وی مخفی مانده است.



عزیزی افزود: شروع به تحصیل علوم دینی در جوانی و پیگیری آن در سالهای فعالیت اجرایی، تدریس و حضور در محفل فقهی و اصولی مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی از جمله مراتب علمی آقای پورمحمدی است.



وی گفت: حضور آقای پورمحمدی در میدان مدیریت و اجرا محدود به انجام امور معمولی نبوده است و تمایل او به ساختارسازی مهمترین ویژگی مدیریتی اوست.



عزیزی افزود: کارشناس محوری، توجه به طراحی و برنامه ریزی محصول ساختارسازی اوست.



وی گفت: همکاران و مدیران گماشته آقای پورمحمدی در وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور که نام برخی از آنان در فهرست کابینه دولت یازدهم وجود دارد، تایید می کند که حضور پورمحمدی در بدنه اجرایی، او را از واقعیات پنهان در لایه های زیرین غافل نکرده است و وی در انتخاب همکارانش نیز به این قابلیت ها توجه دارد.



عزیزی ادامه داد: آقای پورمحمدی به دلیل مناسبی که تاکنون داشته است، حجم عظیمی از اطلاعات و دانسته ها را در اختیار دارد.



وی افزود: نگهبانی از این اطلاعات و اسیر غوغاسالاری و سوء استفاده نشدن یکی از ویژگی های اخلاقی آقای پورمحمدی است که نشان دهنده اوج تحمل و پاسداری وی از نظام اسلامی است.



عزیزی گفت: وجود مدیران بی حاشیه، عاقل و مصلحت فهم بزرگترین خواسته نظام و مقام معظم رهبری است.



وی افزود: برای تصدی وزارت دادگستری که رسالتش حفظ حقوق فردی و اجتماعی و نگرانی برای اجرای عدالت است، چه فردی بهتر از آقای پورمحمدی است که حاشیه سازی و غوغاآفرینی را به انجام وظایف قانونی ترجیح نداده است.



عزیزی گفت: آبرومندی و وقار که لازمه شخصیت هر مدیر در جمهوری اسلامی است در کارنامه آقای پورمحمدی به خوبی هویداست.



وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه و نگرانی مجلس شورای اسلامی التزام و توجه به قانون است، افزود: از یاد نبرده ایم که برخی بی قانونی ها و سرپیچی ها را که مجلس در برابر آن موضع گرفت، کانون فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در سازمان بازرسی کل کشور پاسداشت جامع قانون و توصیه به قانونگرایی است.



عزیزی گفت: تاکید همیشه آقای پورمحمدی به شفافیت، پاسخگویی، سلامت اداری، مبارزه با فساد، نظارت درونی دستگاه ها بر خود، نشان دهنده احترام، قانون در نگاه و روش وی است.



وی افزود: آقای پورمحمدی مدیری پیگیر، بسترساز و ایده آفرین است و کارنامه وی نشان دهنده دو خصیصه اندیشیدن به کار و ناآرامی برای انجام وظیفه در مرام و منش وی است.



عزیزی گفت: در وضع فعلی داخلی و خارجی کشور به مدیرانی نیاز داریم که بیش از هر چیز به کار فکر کنند و اگر جسارتی هم دارند آن را در انجام وظیفه بکار برند.



وی افزود: آقای پورمحمدی که سابقه وزارت کشور را در کارنامه دارد، قطعا در مسئولیت وزارت دادگستری موفق خواهد شد.



عزیزی گفت: رهاکردن موقعیت فعلی وی در سازمان بازرسی کل کشور که دامنه نفوذ و اقتدار گسترده ای دارد و همچنین پذیرش انجام وظیفه در وزارت دادگستری نشان می دهد که حضور پورمحمدی در منصب وزارت دادگستری انگیزه کسب قدرت نیست.



وی افزود: امیدوارم نمایندگان با رای اعتماد بالا به شایستگی های وی اعتماد کنند و باب تازه تعامل میان مجلس و دولت گشاده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین