|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
دبیر انجمن شیمی ایران از قرار گرفتن رتبه دوازدهم شیمی ایران در رتبه‌بندی علمی شیمی دنیا خبر داد.
 دبیر انجمن شیمی ایران از قرار گرفتن رتبه دوازدهم شیمی ایران در رتبه‌بندی علمی شیمی دنیا خبر داد.

محمدعلی زلفی گل در افتتاحیه بیست و چهارمین سمینار شیمی آلی ایران در تبریز با اشاره به موفقیت‌های علمی اساتید و دانشجویان شیمی دانشکده‌های شیمی کشور گفت: این رتبه علمی علی رغم تمام محدودیت‌های سخت‌افزاری و فیزیکی کسب شده و در خور تحسین است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور مشکلات مالی زیادی دارند و همین مسائل باعث می‌شود از برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی سر باز بزنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور اساتید و محققان برتر دنیا در چنین سمینارهایی گفت: دیپلماسی علمی با رفت آمد اساتید علمی محقق می‌شود که گام مهمی در راستای رفع مشکلات علمی، اقتصادی و سیاسی کشور است.

زلفی گل پذیرش دانشجو در مقاطع بالای علمی را صحیح ندانست و گفت: باید بعد از قبولی و قبل از انتخاب رشته دانشجو، بستری فراهم باشد تا هم دانشجو و هم استاد راهنما با یکدیگر تعامل داشته و دانشجو با آگاهی استاد خود را انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت: هر چه در همایش‌ها و سمینارهای علمی،  دیپلماسی علمی پویاتر شود، مراسم‌های دانشگاهی پربارتر و به روزتر می‌شود.

گفتنی است، بیست و چهارمین سمینار شیمی آلی ایران به همت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز و با همکاری انجمن شیمی ایران در روزهای 3 تا 5 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین