|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا برای نظارت بر عملیات امدادرسانی به مناطق زلزله زده این کشور سفر برنامه ریزی شده خود به فرانسه را لغو و تاکید کرد که چند روز آینده برای امدادرسانی بسیار مهم است.
  ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا برای نظارت بر عملیات امدادرسانی به مناطق زلزله زده این کشور سفر برنامه ریزی شده خود به فرانسه را لغو و تاکید کرد که چند روز آینده برای امدادرسانی بسیار مهم است.

این در حالی است که تا کنون کشته شدن 38 تن در مناطق زلزله زده مرکز ایتالیا تایید شده اما مقامات هشدار می دهند که شمار نامعلومی از مردم زیر آوار هستند و ممکن است شمار کشته ها افزایش یابد.

ایماچولاتا پوستیگلیونه رئیس بخش خدمات اضطراری اداره دفاع مدنی ایتالیا اعلام کرد: هنوز شمار زیادی از مردم زیر آوار و افراد بسیاری مفقود هستند.

شهرهای اماتریچه و اکومولی در نزدیک ریتی حدود 80 کیلومتری شمال شرقی رم بیشترین آسیب را از زمین لرزه دیده و بخش های زیادی از این شهرها ویران شده است.

دفتر نخست وزیر اعلام کرده که تجهیزات سنگین و بالگردهای امدادی عازم مناطق زلزله زده شدند.

سرجیو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا نیز این زمین لرزه را «لحظه دردناکی» برای کشور ایتالیا توصیف و با بازماندگان قربانیان زلزله ابراز همدردی کرد. رئیس جمهوری ایتالیا تاکید کرد که باید تمام نیروها برای نجات جان مردم گرفتار شده در آوار بسیج شود.

پلیس جنگلبانی ایتالیا اعلام کرده که تا کنون دهها نفر را زنده از زیر خرابه ها بیرون آورده اما به دلیل مسدود شدن راههای ارتباطی کار امداد ونجات در برخی مناطق با دشواری رو به رو است و برخی از مردم محلی با دست و ابزار ابتدایی اقدام به کنار زدن آوار در مناطق مسکونی می کنند. 485 نیروی آتش نشانی نیز در مناطق زلزله زده در کار امداد و نجات مشارکت کرده اند.

در همین حال پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز یک مراسم روز چهارشنبه را لغو و بجای آن مراسم دعا برای قربانیان زلزله برگزار کرد.

برخی مقامات خارجی از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با دولت و مردم ایتالیا ابراز همدردی کرده اند.

زمین لرزه ای 6.2 ریشتری و چندین پس لرزه در ساعات اولیه صبح چهارشنبه مناطق مرکزی ایتالیا را لرزاند و شهردار شهر آماتریچه از ویرانی شهر و ماندن مردم زیر آوار خبر داد. زمین لرزه در ساعت 3 و 36 دقیقه بامداد به وقت محلی (6 و 6 دقیقه به وقت تهران) در 76 کیلومتری جنوب شرقی شهر پروجیا و در عمق کم 10 کیلومتری روی داد که موجب تشدید خسارت شد.

موسسه لرزه نگاری آمریکا اعلام کرده که پس لرزه ها تا چند روز یا حتی چند هفته ادامه خواهد یافت.

سرجیو پروزی شهردار شهر کوچک آماتریچه اعلام کرده که نیمی از این شهر از بین رفته و مردم زیر آوار مانده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین