|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
پیشتر شورای نظامی عالی ترکیه از بازنشستگی اجباری 586 افسر رتبه میانی و کاهش مدت زمان خدمت رسمی نظامیان به 28 سال خبر داد.
وزیر خارجه ترکیه از اخراج ۸۹ نفر از کارمندان وزارت خارجه این کشور و تعلیق ۳۳۲ نفر در ارتباط با کودتای نافرجام خبر داد.

 به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که 89 نفر از کارمندان این وزارتخانه اخراج شده و  332 نفر دیگر نیز در ارتباط با بازداشتهای فراگیر پس از کودتای نافرجام 15 جولای از کار تعلیق شده‌اند.

چاووش اوغلو در کنفرانس خبری خود در آنکارا دراین‌باره گفت: پس از تلاش برای شورش، وزارت امور خارجه 89 کارمند خود را اخراج کرد و 332 نفر را از کار تعلیق کرد یا از خارج از کشور فراخواند. 31 نفر از افراد فراخوانده شده به ترکیه بازنگشتند.

پیشتر شورای نظامی عالی ترکیه از بازنشستگی اجباری 586 افسر رتبه میانی و کاهش مدت زمان خدمت رسمی نظامیان به 28 سال خبر داد.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ترکیه درخواست رسمی استرداد فتح‌الله گولن را برای مواردی که به کودتای نافرجام ارتباطی ندارد، ارائه کرده است. مقامهای قضایی آمریکا و ترکیه در خصوص درخواست آنکارا برای استرداد فتح‌الله گولن دیدار و گفتگو کردند.

وزارت دادگستری ترکیه نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در جریان مذاکرات امروز، مقامهای وزارت دادگستری ترکیه، شواهد و اسناد خود در ارتباط با دست داشتن گولن در کودتای 15 جولای را در اختیار مقامهای وزارت دادگستری و وزارت خارجه آمریکا قرار می‌دهند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین