|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در عراق (UNHCR) هشدار داد که جنگ آتی موصل بزرگترین آوارگی جهانی را که در سال های اخیر بی سابقه است، رقم می زند.
 نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در عراق (UNHCR) هشدار داد که جنگ آتی موصل بزرگترین آوارگی جهانی را که در سال های اخیر بی سابقه است، رقم می زند.

'برنو جیدو' روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در سایت رسمی نمایندگی سازمان ملل در عراق، از آوارگی ناشی از جنگ موصل به عنوان بدترین حادثه آوارگی در عراق یاد کرده و گفته است که جنگ موصل بزرگترین آوارگی را که جهان در طول سنوات اخیر شاهد نبوده است را رقم خواهد زد.

براساس این بیانیه، پیش بینی شده است که در صورت طولانی شدن جنگ موصل بیش از یک میلیون نفر در عراق آواره شوند.

برنو افزوده است که در ماه جولای گذشته بیش از 200 هزار نفر در عراق براثر عملیات نظامی از خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند

این گزارش بین المللی اضافه کرده است که از دسامبر 2014 تاکنون سه میلیون و 300 هزار نفر در عراق بر اثر جنگ آواره شده اند که برخی از خانواده ها در طول این مدت برای چند بار دستخوش آوارگی شده اند.

همچنین طبق اعلام کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در عراق، علاوه بر ارقام فوق یک میلیون شهروند عراقی نیز در سنوات گذشته بر اثر خشونت های فرقه ای ناچار شده اند که منازل خود را ترک کرده و آواره شوند.

این گزارش افزوده است: 48 هزار نفر از موصل و حومه آن و 87 هزار نفر نیز از فلوجه و مناطق همجوار آن طی ماه می و 78 هزار دیگر در طول ماه ژوئن از شهرهای الشرقاط (در شمال صلاح الدین) و القیاره (در جنوب موصل) آواره شده اند.

برنو جیدو با اشاره به ایجاد اردوگاه های جدید برای پذیرش آوارگان جنگ آتی موصل در عین حال اعلام کرده است که اردوگاه های ایجاد شده احتمالا نتواند جوابگوی حجم بالای آوارگان در این منطقه باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین