|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال، 2 هزار و 500 واحد زایمانی در کشور راه اندازی می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال، 2 هزار و 500 واحد زایمانی در کشور راه اندازی می شود.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی با حضور در خبرگزاری صدا و سیما در ارتباط زنده با خبر 14 ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر درباره افزایش نرخ باروری و توسعه زایمان طبیعی افزود:‌ تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و در 366 شهر کشور بلوک زایمان دائر شده است.

وی ادامه داد:‌ تا پایان این ماه حدود 500 واحد زایمان و تا پایان سال بیش از 2 هزار و 500 واحد زایمان در کشور راه اندازی می شود، همچنین افزایش دسترسی به خانه های بهداشت و افزایش خدمات سلامت را ادامه خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت:‌ افزایش ظرفیت برای تربیت متخصصین زنان و زایمان به میزان 30 درصد در دو سال گذشته در راستای فرهنگ زایمان طبیعی صورت گرفته است و دستاوردهای چشمگیری در این حوزه داشته ایم.

وی درباره افزایش موالید و رفع سیاست های نادرست گذشته افزود:‌ سعی ما اصلاح این سیاست ها در جهت افزایش نرخ موالید در کشور است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر شش استان کشور فاقد خدمات درمان ناباروری در بخش خصوصی و دولتی هستند گفت: بیش از 17 مرکز استان در زمینه ارائه خدمات دچار فرسودگی است.

وی در پایان افزود:‌ همچنین در 26 استان کشور در حال راه اندازی درمان ناباروری هستیم که 85 درصد مراکز دولتی به افراد نیازمند خدمات در این زمینه را در قالب یارانه ارائه می دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین