کد خبر: ۱۱۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
وی با تشکر از اقدام های دولت در حوزه تامین امنیت کشور گفت: اگر زیرساخت های فناوری اطلاعات در قم به صورت ویژه دنبال شود با وجود شبکه های تخصصی تولید محتوای دینی در این شهر می توان معارف اسلامی را در سطح ملی و بین المللی ترویج کرد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه پشتیبان و خیرخواه دولت است و در هرجایی که احساس کند می تواند در تدوین و اجرای برنامه ها به مسئولان کمک کند خود را ملزم به حضور می داند.

 آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبریک فرارسیدن هفته دولت و توصیه به دولتمردان به حرکت در پرتوی آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب افزود: جایگاه امروز قم با توجه به حضور علما و مراکز تحقیقاتی و حوزه های علمیه باعث شده است حوزویان خود را پاسخگوی نیازهای انقلاب و نظام بدانند و با تمام توان برای تدوین برنامه ها و سیاست های توسعه کشور به دولت کمک کنند.

وی با تشکر از اقدام های دولت در حوزه تامین امنیت کشور گفت: اگر زیرساخت های فناوری اطلاعات در قم به صورت ویژه دنبال شود با وجود شبکه های تخصصی تولید محتوای دینی در این شهر می توان معارف اسلامی را در سطح ملی و بین المللی ترویج کرد.

اعرافی تصریح کرد: قم به لحاظ استقرار حوزه های علمیه در سطح ملی و بین المللی ظرفیت ویژه ای دارد و می تواند در عرصه تولید محتوای دینی و مذهبی، پایگاه مرکزی شبکه ملی اطلاعات باشد.

وی ادامه داد: امروز در قم 8 هزار طلبه در فعالیت های فضای مجازی حضور دارند که اگر با مشارکت دولت، کارگروه مشترکی در این زمینه ایجاد شود شاهد جهش فوق العاده ای در عرصه فناوری اطلاعات خواهیم بود.

اعرافی با اشاره به این که حوزه ارتباطات هم فرصت است هم تهدید، افزود: ما آمادگی داریم در تدوین نگاه فلسفی اسلامی، اخلاقی و فقهی به حوزه فناوری اطلاعات به دولت کمک کنیم.

وی گفت: با این کار زمینه های تدوین نظریه های ارتباطی بر مبنای مبانی اسلامی فراهم می شود که می توان از آن در تدوین برنامه ها و سیاست های کلان کشور استفاده کرد.

امام جمعه موقت قم ادامه داد: همان گونه که مراجع تقلید تاکید دارند با فرهنگ سازی در زمینه استفاده از فضای مجازی باید در مخاطبان نگاه ایجابی و نگاه بازدارنده را در بخش های نامناسب تقویت کرد.

اعرافی گفت: شبکه ملی اطلاعات مهمترین راه کاری است که امیدواریم با تلاش های این دولت برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی ایجاد شود چراکه هم رهبر معظم انقلاب و هم مراجع تقلید بر لزوم تشکیل آن تاکید دارند.

وی اظهار کرد: باید در تدوین برنامه ششم توسعه به عناصر و مولفه های دینی و فرهنگی افراد جامعه توجه شود و تذکرهای دلسوزان در این زمینه لحاظ گردد.

وی گفت: لازم است نقشه مهندسی فرهنگی که توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد توسط شورای عالی مهندسی فرهنگی با هدف تشکیل شبکه سراسری فرهنگی کشور ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نخستین روز از هفته دولت در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با مراجع و علما، در نشست های مختلف و افتتاح نمایشگاه معرفی دستاوردهای دولت تدبیر و امید شرکت می کند.

واعظی پیش از این با حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی و سید عبدالکریم موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین