|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سعید عبدولی کشتی گیر وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک ریو موفق شد با کسب مدال برنز این رقابت ها اولین مدالش را در المپیک کسب کند و به نوعی نتیجه المپیک لندن را که با ناداوری از دور رقابت ها کنار رفت را جبران کند.
سعید عبدولی گفت: اگر بنا بماند من هم به کارم ادامه می‌دهم و قول می‌دهم در المپیک بعدی مدال بهتری را کسب کنم، اما اگر بنا برود من هم از کشتی خداحافظی می‌کنم.

سعید عبدولی کشتی گیر وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک ریو موفق شد با کسب مدال برنز این رقابت ها اولین مدالش را در المپیک کسب کند و به نوعی نتیجه المپیک لندن را که با ناداوری از دور رقابت ها کنار رفت را جبران کند.

سعید عبدولی  در مورد سطح مسابقات کشتی فرنگی در المپیک ریو و کسب مدال برنز این رقابت‌ها گفت: «سطح مسابقات المپیک همیشه بالا است و هیچ کشتی گیر ضعیفی در این رقابت‌ها حاضر نمی‌شود. وزن 75 کیلوگرم هم یکی از وزن‌های کشتی فرنگی است که کشتی گیران بسیار خوبی در آن حضور دارند و به همین دلیل کشتی فرنگی ایران تاکنون موفق نشده در این وزن کسب سهمیه کند چه برسد به اینکه بخواهد مدال بگیرد.»

وی ادامه داد: «خیلی خوشحالم که توانستم حق خودم را در المپیک بگیرم. من باید در لندن به مدال المپیک می‌رسیدم اما همین که بعد از 4 سال توانستم به مدال المپیک برسم، بسیار خوشحالم. مدال گرفتن در المپیک با رقابت‌های جهانی خیلی فرق دارد و به نظر من مدال برنز المپیک با چندین مدال طلای جهان برابری می‌کند.»

عبدولی در خصوص ناداوری که در کشتی دوم مقابل حریف دانمارکی علیه‌اش صورت گرفت بیان کرد: «در کشتی دوم مقابل حریف دانمارکی 6 دقیقه تلاش کردم تا به پیروزی برسم، اما انگار داوران نمی‌خواستند من به دور بعد بروم. شاید افرادی عادی متوجه این ناداوری نشوند اما متخصصان کشتی کاملا می‌فهمند که داوران چه بلایی سرم آوردند. من در کل جریان کشتی برتر از حریفم بودم و بیشتر از او کار کردم اما آنها با تاکتیک خودشان که در این رقابت‌ها سر خیلی از کشتی گیران را بریدند و آن دادن اخطار دوم و امتیاز آخر به حریفم، او را برنده کشتی کردند.»

وی افزود: «مسئولین زحمتکشی در فدراسیون مشغول کار هستند که در میادین بین المللی از حق کشتی گیران ایرانی دفاع می‌کنند اما تا زمانی که مسئولین ما در فیلا صاحب کرسی نباشند نمی‌توانیم حق خودمان را بگیریم. البته مشکلات داوری در ریو فقط مختص ایران نبود و نحوه قضاوت داوران داد خیلی از کشورها را درآورده بود و سرپرستان تیم‌ها به داوران اعتراض داشتند. اما چند کشور خاص مثل آذربایجان هستند که بودجه فیلا را تامین می‌کنند و با باج‌هایی که می‌دهند قضاوت‌ها را به سمت خودشان می‌کشند. رئیس فدراسیون جهانی کشتی هم به تیم ایران تبریک گفت که در این شرایط ناداوری موفق شدید دو مدال برنز را کسب کنید.»

دارنده مدال برنز المپیک در خصوص گریه‌های محمد بنا در المپیک ریو بعد از کسب نتایج ملی‌پوشان کشتی فرنگی اظهار داشت: «محمد بنا در این سال‌ها زحمات زیادی برای کشتی ایران کشید و به نوعی کشتی فرنگی را زنده کرد. بعد از کسب نتایج درخشان در لندن انتظارات مردم از کشتی فرنگی بالا رفت و به همین دلیل محمد بنا می‌خواست با نتایج خوب دل مردم را شاد کند. البته ما نتایج بدی هم کسب نکردیم و اگر المپیک لندن را کنار بگذاریم ما در کل ادوار المپیک فقط یک مدال برنز و یک مدال نقره کسب کردیم.»

وی ادامه داد: «ای کاش محمد بنا را زودتر به تیم اضافه می کردند. بنا در فاصله کمتر از یکسال مانده به المپیک هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و در این مدت هم تمام سعی و تلاشش را کرد تا تیم در المپیک نتیجه خوبی را کسب کند. اما متاسفانه بعد از لندن تا ریو مربیان زیادی در تیم ملی مشغول به کار شدند و کشتی‌گیران باید با مربیان مختلفی کار می‌کردند و این مساله به تیم ضربه زد.»

عبدولی در مورد این مساله که قصد خداحافظی از دوران حرفه‌ای کشتی را ندارد بیان کرد: «در حال حاضر در شرایط بدنی خوبی به سر می‌برم، اما ادامه دادن من در کشتی منوط به ماندن محمد بنا در تیم ملی است. اگر بنا بماند من هم به کارم ادامه می‌دهم و قول می‌دهم در المپیک بعدی مدال بهتری را کسب کنم، اما اگر بنا برود من هم از کشتی خداحافظی می‌کنم. تغییر مربی در تیم ملی به نفع کشتی گیران نیست. تا یک کشتی گیر بخواهد خودش را به کادر فنی جدید ثابت کند زمان زیادی را از دست می‌دهد.»

کشتی گیر وزن 75 کیلوگرم تیم ملی در مورد عملکرد حمید سوریان در المپیک ریو گفت: «حمید سوریان یک نابغه در کشتی دنیا است که دیگر مثل آن پیدا نمی‌شود. شرایط سوریان در این رقابت‌ها با سایر کشتی گیران تفاوت زیادی داست . ما دیدیم که حمید در کشتی‌هایش از حریفان جلو می‌افتاد اما نتیجه کشتی را واگذار می‌کرد و این مساله نشان دهنده خستگی سوریان بود. سوریان درفاصله کوتاهی تا المپیک در دو رویداد بزرگ کشتی شرکت کرد و خستگی این مسابقات روی بدنش مانده بود. ضمن اینکه حمید برای اینکه خودش را سر وزن برساند وزن زیادی کم کرد و این وزن کم کردن تاثیرش را روی بدن او گذاشت.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین