|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
سارکوزی در پیامی با عنوان «همه چیز برای فرانسه» نوشت: «احساس می کنم، قدرت کافی برای مبارزه در زمانی دشوار را داشته باشم.»
نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه، ساعاتی پیش اعلام کرد که آماده حضور در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور است.

به نقل از فرانس 24، با اعلام نامزدی سارکوزی، رقابت های درون حزبی محافظه کاران فرانسه تشدید خواهد شد چرا که علاوه بر سارکوزی، چهره شناخته شده دیگری نیز اعلام نامزدی کرده است. آلن ژوپه نخست وزیر سابق فرانسه نیز از حزب مخافظه کار جمهوری خواه اعلام نامزدی کرده است.

سارکوزی در پیامی با عنوان «همه چیز برای فرانسه» نوشت: «احساس می کنم، قدرت کافی برای مبارزه در زمانی دشوار را داشته باشم.»

سارکوزی دقیقا در زمانی اعلام نامزدی کرده است که محبوبیت رئیس جمهوری کنونی، فرانسوا اولاند به پایین ترین سطح خود در چهار سال اخیر رسیده است. اولاند در رقابت ریاست جمهوری سال 2012 موفق شده بود سارکوزی را از پیش رو بردارد.

سارکوزی برای راهیابی به کاخ الیزه نخست باید ژوپه را در انتخابات درون حزبی شکست دهد. در حالی که ژوپه در میان جناح رادیکال محافظه کاران محبوبیت دارد، بیشترین اقبال سارکوزی در میان میانه روهای راست گرا دیده می شود.

از حزب سوسیالیست فرانسه، حزب اولاند، نیز آرنود مونته بورگ، وزیر اقتصاد سابق دولت اولاند برای رقابت های ریاست جمهوری در سال 2017 اعلام آمادگی کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین