کد خبر: ۱۱۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
در ادامه، آیت الله حسن عالمی ، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند.
در راستای اجرای تصویب نامه شماره 24043 /ت52156 هـ مورخ 29/2/1395 هیات وزیران، نخستین نسشت شورای سیاستگذاری و راهبردی تجارت محصولات و خدمات حلال ،صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و دیگر اعضای شورا در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و دبیر شورای سیاستگذاری حلال بیاناتی را در خصوص تاریخچه حلال و نقش جمهوری اسلامی ایران در تدوین استانداردهای حلال عنوان کرد و افزود : استاندارد غذای حلال یکی از مهم ترین موفقیتی هایی است که کشور جمهوری اسلامی ایران در طول این سال ها به دست آورده است.

در ادامه، آیت الله حسن عالمی ، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشتند.

 ایشان به آثار مهم استاندارد حلال اشاره کرد و افزود: استاندارد حلال تضمین کننده غذای حلال برای مصرف مسلمانان است و مسئله حلال نه تنها در خوراک مردم ایران باید به دقت رعایت شود بلکه باید در غذاهای صادراتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای سیاستگذاری حلال از تلاقی نخستین نشست شورا با سومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید و آغاز هفته دولت ابراز خرسندی کرد و با اشاره به فعالیت های بعمل آمده در خصوص حلال، از همه دست اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی برای تولید محصول حلال است که این زمینه در سایر کشورها وجود ندارد.

سپس وحید مرندی مقدم ،معاون نظارت بر اجرای استاندارد با ارائه گزارش فعالیت دبیرخانه حلال ، از راهنمایی های ارزشمند رئیس و دبیر شورای سیاستگذاری تقدیر به عمل آورد.

در این نشست، پیش نویس دستورالعمل سیاستگذاری و راهبردی تجارت محصولات و خدمات حلال مورد بررسی قرار گرفت.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین