کد خبر: ۱۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۰
کمک 5 دلاری 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا به یک بی خانمان و متکدی در خیابانی در شهر ملبورن برای وی دردسرساز شد.
 کمک 5 دلاری 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا به یک بی خانمان و متکدی در خیابانی در شهر ملبورن برای وی دردسرساز شد.

عکسی از نخست وزیر استرالیا در رسانه های اجتماعی طی دو روز گذشته منتشر شد که نشان می دهد 'مالکوم ترنبول' در حال انداختن یک 5 دلاری (استرالیا) در ظرف یک بی خانمان است.



این کمک بلندپایه ترین مقام اجرایی استرالیا با واکنش های متفاوتی روبرو شد و بسیاری از منتقدان تاکید دارند نخست وزیر بجای این کمک نمایشی بهتر است ریشه ای مشکل بی خانمان ها و بیکاران را حل کند.

به نوشته روز شنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، برخی منتقدان 'خست' مالکوم ترنبول را هدف قرار دادند و برخی تلاش کردند از وی به دلیل 'سخاوت' در کمک به یک متکدی تعریف کنند.

پس از توجه رسانه های استرالیا در روز جمعه به این موضوع و انتقاد از روش وی در کمک 5 دلاری به یک بی خانمان به جای عمیق تر نگاه کردن به مساله، نخست وزیر استرالیا احساس نیاز به دفاع از حرکت خود کرد.

وی گفت: این یک 'عکس العمل انسانی' بوده و قرار نبود یک نماد از تشویق بی خانمانی در استرالیا باشد.

ترنبول گفت: این یک واکنش انسانی بود و من متاسفم که برخی از مردم را ناامید کرد.

ترنبول در حالی 5 دلار استرالیا را در ظرف این بی خانمان قرار داد که از جمله بانکداران و سرمایه گذاران شناخته شده حوزه ارتباطات در استرالیا است.

برخی آمارها نشان می دهد بیش از 105 هزار نفر در استرالیا بی خانمان هستند و 56 درصد این افراد را مردان و 44 درصد را زنان تشکیل می دهند و دو نفر از سه نفر آنها شب ها جایی برای خواب ندارند.

به گزارش ایرنا، 25 درصد از این بی خانمان ها را افراد بومی استرالیا تشکیل می دهند و 30 درصد افرادی هستند که در خارج از این کشور به دنیا آمده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین