|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
»
کد خبر: ۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد.
در این جلسه با تصویب هیأت وزیران، قربانعلی سعادت، علی اوسط هاشمی، جاسم جادری و ابراهیم رضایی بابادی به ترتیب به عنوان استانداران آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمانشاه منصوب شدند.

رییس‌جمهور استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمانشاه را به لحاظ ظرفیت بالای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و توریستی به ویژه توریسم زیارتی و درمانی به دلیل مجاورت با کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان و کشورهای نوار شمالی، دارای اهمیت ویژه‌ای دانست.

روحانی بر اهمیت بنادر مرزی هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل جایگاه استراتژیک آنها در تبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان تاکید کرد.

رییس‌جمهور ضمن توصیه به استانداران بر رعایت اعتدال در امور، تقویت پیوند و وحدت میان شیعه و سنی را مهم دانست و افزود: توطئه ایجاد فاصله و اختلاف بین شیعه و سنی بی‌شک از برنامه‌های دشمن است. انقلاب اسلامی داعیه این را دارد که نه تنها مسلمانان، بلکه همه آزادگان جهان را در برگیرد.

وی تصریح کرد: امنیت در مناطق مرزی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان باید توسط خود مردم تامین شود و هیچ راه دیگری وجود ندارد. باید ضمن تلاش برای توسعه استان و افزایش سطح اشتغال از اقوام و طوایف در برقراری امنیت استفاده کنیم.

رییس‌جمهور همچنین با توجه به امید و اشتیاقی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در جامعه اهل سنت و اقوام به وجود آمده است، توصیه کرد حقوق اسلام و قانون اساسی برای اهل سنت و اقوام محترم شمرده شود.

روحانی تمامی دستگاه‌ها را موظف کرد که پاسخ شایسته و درخوری به آرای مردم داده شود و اظهار امیدواری کرد با حرکت در مسیر اعتدال و ائتلاف، شاهد وحدت بیشتری در این استان و دیگر مناطق باشیم.

در ادامه این جلسه، گزارشی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه شد. در این گزارش ضمن توصیف وضعیت بازار کار کشور و بیان چالش‌های اساسی در آن، علل به وجود آمدن شرایط موجود مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

همچنین پیشنهادهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون توصیه‌های سیاسی و راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی، جهت بررسی دقیق به شورای عالی اشتغال محول شد.

در پایان، رییس‌جمهور ضمن تاکید بر توسعه صنعت توریسم و صنایع دستی، همه دستگاه‌های اجرایی را مأمور کرد در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خود به موضوع توسعه و اشتغال و فرصت‌های شغلی اهتمام جدی کنند.

در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب دولت رسید که اهم آن عبارتند از:

- تصویب نحوه توزیع یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی و نحوه تأمین و توزیع کود اوره.

- رایگان شدن تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشور و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین