|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
دادستانی اما گزارش داده که این فرد تصاویر کشتار مردم از سوی تروریست ها را باز نشر داده و این اقدام ها را توجیه کرده است.
یک دختر روسی دانشجوی دانشگاه پزشکی مسکو به علت تبلیغ دیدگاه های گروه تروریستی داعش در دادگاه محاکمه و مجرم شناخته شد.

 دادگاه محاکمه کننده فاطمه حاجیوا 19 ساله در دادگاه نظامی مسکو با توجه به مستندات پرونده و اینکه متهمه اعلامیه های داعش را به شیوه اینترنتی به اشتراک گذاشته وی را به پرداخت 5900 دلار جریمه نقدی محکوم کرد ولی هشدار داده دیگر این اقدام ها را مرتکب نشود.

آژانس خبری فدرال روسیه امروز (جمعه) در این باره اعلام کرد: پس از انجام تحقیقات و مشخص شدن اینکه دانشجوی دانشگاه پزشکی سچنوا اعلامیه، دیدگاه های داعش و تصاویری از اعضای این گروه تروریستی را در شبکه های اجتماعی نشر می دهد، دادستانی درخواست اعلام مجرمیت وی و تعیین مجازات زندان را کرده بود که قاضی فقط با جریمه نقدی موافقت کرد.

بنا به اعلام این رسانه، فاطمه حاجیوا که دانشجوی معتبرترین دانشگاه پزشکی روسیه بوده به حکم صادره اعتراض نمی کند، زیرا این خطر وجود دارد که به تحمل دوسال زندان محکوم شود و با توجه به این موضوع، جریمه پرداخت خواهد شد.

وی اعلام کرده بر اثر یک خطا پرچم داعش را در صفحه مجازی خود نشر داده ولی پس از دو روز حذف کرده است.

دادستانی اما گزارش داده که این فرد تصاویر کشتار مردم از سوی تروریست ها را باز نشر داده و این اقدام ها را توجیه کرده است.

هر گونه فعالیت تبلیغی تروریستی و مرتبط با نشر دیدگاه های افراط گرایانه و تشویق به تنفر مذهبی بویژه در ارتباط با گروه های فعال در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره در روسیه ممنوع است و سازمان های امنیتی این کشور تلاش می کنند آن گروه از شهروندان روسی را که سابقه همکاری یا جنگیدن در صفوف گروه های تروریستی در خاورمیانه را دارند، هنگام بازگشت دستگیر و محاکمه کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین