کد خبر: ۱۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
سعیدی با اشاره به روز جهانی مساجد از مسجد به عنوان مهمترین پایگاه در جهان اسلام نام برد و گفت: دولت موظف است از مساجد حمایت کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدار ان انقلاب اسلامی معتقد است: اعتماد اردوغان به امریکا زمینه ساز کودتا در ترکیه شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی  اظهار کرد: امریکا و دو کشور عربی منطقه در کودتای نافرجام ترکیه مستقیما دست داشتند.

وی با بیان اینکه اردوغان نتیجه خوش خدمتی خود به امریکایی ها را در کودتا دید اظهار کرد: رویای پوچ پیوستن ترکیه به اروپا و احیای امپراطوری عثمانی از اشتباهات اردوغان و سران ترک بوده که به کودتا در این کشور ختم شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدار ان انقلاب اسلامی با بیان این که ترکیه باید از حوادث اخیر درس عبرت بگیرد افزود: کودتای ترکیه نتیجه اعتماد به امریکایی ها بود.

خطیب جمعه شاهرود خواستار اصلاح سیاست ها در ترکیه شد و افزود: سران ترکیه اگر می خواهند آسیب نبینند باید در سیاست های منطقه ای خود تجدیدنظر کنند.

سعیدی با بیان اینکه سران ترکیه در سیاست های خود واقعیات منطقه ای را نادیده گرفتند افزود: ترکیه باید واقعیات منطقه را در سیاست های خود لحاظ کند.

وی به عملکرد ناصواب ترک ها در سوریه اشاره و تصریح کرد: همین سیاست غلط سبب شد که ترکیه آسیب زیادی ببیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدار ان انقلاب اسلامی به ماجرای کودتای 28 مرداد در ایران اشاره کرد و گفت: در این کودتا هم مصدق با اعتماد به امریکایی ها و بی توجهی به علما زمینه ساز سقوط دولت شد.

وی شکست دولت مردمی ایران در سال 32 را نتیجه جدایی سران آن دولت از مردم و علمای دینی و روحانیت داتست و گفت: دخالت های مستقیم امریکا در آن کودتا به زیان مردم ایران شد وبه  تداوم سلطنت و ظلم به مردم ایران انجامید.

وی انگلیس و امریکا را عامل سرنگونی دولت مصدق معرفی کرد و افزود: خوش خدمتی های مصدق و دولتمردانش به امریکا در آن روز هم مانع از کودتا نشد و آنها مستقیما در سرنگونی دولت مصدق دست داشتند.

سعیدی با اشاره به روز جهانی مساجد از مسجد به عنوان مهمترین پایگاه در جهان اسلام نام برد و گفت: دولت موظف است از مساجد حمایت کند.

وی از امامان جماعات به عنوان رکن مساجد نام برد و افزود: متاسفانه امروز و در شرایط فعلی امامان جماعت مساجد با مشکلات زیادی روبرو هستند.

سعیدی خواستار حمایت های مردمی از مساجد شد و گفت: مردم و دولت هر دو در قبال مساجد وظیفه سنگینی دارند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین