کد خبر: ۱۱۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلاتی که در سه سال گذشته دولت با آن روبرو بوده است، گفت: خروج از رکود الویت کنونی دولت تدبیر و امید است.
 معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلاتی که در سه سال گذشته دولت با آن روبرو بوده است، گفت: خروج از رکود الویت کنونی دولت تدبیر و امید است.
 
شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت افزود:دولت یازدهم در شرایطی آغاز به کار کرد که شرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی از یک سو و تورم بالای 40 درصدی از سویی دیگر در کشور حاکم بود.
 
وی تصریح کرد: کنترل و مهار این تورم به ناچار موجب تشدید رکودی شد که بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

مولاوردی بیان کرد: با تلاش های انجام شده، رتبه کسب و کار ایران از 152 به 117 رسیده و برای سال 96 به زیر 100 برنامه ریزی شده است.

وی نرخ رشد منفی اقتصاد به مثبت را از اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: نرخ رشد هشت درصدی جزو سیاست های توسعه ششم است که شروع شده و نیاز به تحقق پیشنهادی دولت از رکود دارد.

وی با اشاره به اهمیت توافق هسته ای و بازی برد- برد حاصل از این مذاکرات یادآورشد: براساس شواهد موجود ،حمله نظامی به کشور قطعی ، اما فقط زمان آن مشخص نشده بود.
وی تصریح کرد: با زعامت مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و تلاش های شبانه روزی تیم هسته ای و صبر و حوصله و نجابت مردم ایران اسلامی سایه تحریم ها و جنگ از کشورمان برداشته شد.

مولاوردی اضافه کرد: برخلاف خواسته صهیونیست هاکه ما از آنها به عنوان کاسبان تحریم یاد می کنیم و پروژه ایران هراسی که راه انداخته بودند جهان فهمید که با زبان زور و تهدید نمی تواند با ما سخن بگوید بلکه باید با احترام و مذاکره مسائل را به نتیجه برساند.

وی با تاکید براینکه از برنامه های دولت، تعامل سازنده با دنیاست، تصریح کرد: امروز ،ایران اسلامی به قدرت بلا منازع در منطقه تبدیل شده است و بدون ایران اسلامی در مذاکرات مشکلات حل نمی شود.

وی گفت: کشوری که منادی گفت و گوی تمدن ها بود اکنون در حال بازگشت به جایگاه خویش است.

مولاوردی امید به آینده و ترافیک سیاسی کشورها را در کشور، از جمله اتفاقات مثبت بعد از برجام دانست و اظهار امیدواری کرد که پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی از ظرفیتی که بوجود آمده برای چشم انداز 20 ساله و پیشبرد اهداف نظام و بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار دولت و ملت ؛همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری در سال گذشته گفت: وقتی شعاری برای یکسال مطرح می شود ،نباید تصور کرد که تئوری آن شعار بسر آمده است؛ چراکه همچنان به همدلی نیاز داریم و امیدواریم با پایان یافتن رقابت های انتخاباتی و ثبات نسبی که در کشور ایجاد شده همه با وفاق کامل برای توسعه کشور و رفع مشکلات کمک کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی تنها ستادی است که ستاد فرماندهی برای آن تشکیل شده است، تصریح کرد: الویت و چالش مملکت ما اکنون اقتصاد است که اگر بتوانیم تصمیمات صحیح و اصولی را اتخاذ کنیم در کاهش مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود.

وی اقتصاد را در افزایش مسائلی همچون طلاق، اعتیاد دختران، کاهش نرخ ازدواج بالا رفتن سن ازدواج تاثیر گذار خواند و گفت: کارگروه طلاق در دبیرخانه شورای عالی برنامه کاهش طلاق تشکیل شده است.

وی مشکل کنونی کار کردن بر این مباحث را تعداد متعدد متولیان، جزیره ای و با پراکندگی کار کردن بر این مباحث عنوان و بیان کرد: اکنون زمانی برای ازدست دادن نداریم و هدف گذاری انجام شده برای کاهش نرخ آسیب های اجتماعی است.

وی بیان کرد: رقابتی کردن، شفاف کردن کسب و کار و تقویت فضای بخش خصو صی از جمله مباحثی است که دولت در اقتصاد مقاومتی دنبال می کند.

مولاوردی با یادآوری اینکه 410 هزار میلیارد ریال در سال گذشته یارانه پرداخت شده است، بیان کرد: حدود 25 میلیارددلار در آمد نفتی داشتیم اما با مالیات و در آمدهای نفتی به تنهایی تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی نیاز به سرمایه گذاری خارجی 200میلیارد دلار ی داریم .

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اگر به سمت شفاف سازی حرکت کنیم و اطمینان لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوجود آید، و نظم به راحتی به هم نریزد سرمایه مورد نیاز برای ایجاد فرصت های شغلی، رفع بیکاری و رونق اقتصادی فراهم می شود.

وی مدیریت منابع را مهم دانست و گفت: همه باید برای تحقق این اهداف اهتمام داشته باشیم.

وی گسست بین نظام و دولت، برجسته کردن بسیاری از مسائل و حاشیه بردن دولت را بر خلاف مصالح کشور دانست و گفت: هرچند دولت تلاش کرده در این بازیها و حاشیه ها وارد نشود اما این امور دولت را ناگزیر به حاشیه ها وارد می کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش موثر خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در کشور تلاش های این مجموعه را طی سه سال گذشته ستودنی دانست و گفت: از نزدیک شاهد تلاش این رسانه برای توسعه و ارتقای کشور هستیم.

وی بر استفاده از ظرفیت این رسانه ملی تاکید کرد.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کشاورزی بودن استان گیلان گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در این عرصه در استان انجام داده است.

وی با اشاره به پروژه های سفر رئیس جمهوری به استان گیلان از جمله راه آهن خاطرنشان کرد: دولت مصمم است تا این پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

مولاوردی به اهتمام دولت برای باگشت واحدهای صنعتی راکد به عرصه تولید نیز اشاره و تصریح کرد: در کشور هفت هزار و 500 واحد راکد صنعتی با تسهیلاتی که در اختیار آنان قرار می گیرد تا سال آینده به چرخه تولید باز می گردند.

نشست با فرهیختگان و برگزیدگان بانوان گیلانی و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دختران روستا در گیلان از دیگر برنامه های شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در استان گیلان است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین