|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۲
دونده 100 متر ایران درباره رقابت با بزرگان جهان در المپیک گفت: مسابقه با بزرگان جهان خیلی خوب است و حس بسیار خوبی به من می‌دهد. دوست داشتم که باز هم با بولت هم‌گروه شوم. اگر می‌توانستم از گروهم صعود کنم این شانس را داشتم که یک بار دیگر در کنار او بدوم.
دونده 100 متر ایران گفت: با توجه به شرایط موجود دوومیدانی نمی‌توان این انتظار را داشت که ما در المپیک توکیو شگفتی خلق کنیم.

رضا قاسمی  درباره مسابقه خود در دور مقدماتی دوی 100 متر المپیک گفت: من در گروه اولی که قرار بود در دور مقدماتی مسابقه بدهم، حضور داشتم و قبل از مسابقه ما رقابت‌های فینال پرتاب دیسک برگزار می‌شد. به همین دلیل ورزشگاه پراز جمعیت بود و سروصدایی نیز بابت همین موضوع ایجاد شده بود. بعد از آن هم نفر اول این ماده پشت سر ما ایستاده و شادی می‌کرد و همین باعث شد که تمرکز دوندگان این گروه کمتر باشد. حتی قهرمان 100 متر آسیا نیز علت حذف خودش را عدم تمرکز و سروصدای تماشاگران اعلام کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی نمی‌کرد که تماشاگران زیادی در ورزشگاه حاضر باشند، گفت: ما پیش‌بینی لازم را انجام داده بودیم اما در رقابت‌های قهرمانی کشور و مسابقه‌هایی که در ایران و حتی در آسیا برگزار می‌شود، این تعداد تماشاگر بی‌سابقه است. حتی جو ورزشگاه در بازی‌های المپیک متفاوت‌تر از رقابت‌های جهانی است و ما نمی‌توانیم خیلی این چنین جوهایی را تجربه کنیم تا بتوانیم به آن عادت کنیم. بزرگان این رشته هر ساله مسابقه‌های زیادی را در این جو برگزار می‌کنند و به آن عادت کرده‌اند.

قاسمی درباره اینکه آیا از رسیدگی و حمایت فدراسیون دوومیدانی راضی است یا خیر گفت: نمی‌دانم چه چیزی بگویم. فدراسیون زحمت خود را کشید اما نه در آن حد. من یک مسابقه به آلمان رفتم و بعد هم که به قزاقستان اعزام شدم. رقابت‌های آلمان سطح خیلی خوبی نداشت و رقابت‌های قزاقستان هم به دلیل اینکه دیر اعزام شدیم، بر عملکرد من تاثیر مثبتی نگذاشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا نگاه به دوومیدانی‌کاران یکسان است یا خیر گفت: هیچ اشکالی ندارد که این نگاه یکسان نیست. در دوومیدانی باید بر اساس مدال‌های یک شخص برای او هزینه شود. به نظر من کاملا درست است که برای احسان حدادی هزینه انجام می‌شود و به نظرم حتی هزینه کمی هم برای انجام انجام شد.

دونده 100 متر ایران درباره رقابت با بزرگان جهان در المپیک گفت: مسابقه با بزرگان جهان خیلی خوب است و حس بسیار خوبی به من می‌دهد. دوست داشتم که باز هم با بولت هم‌گروه شوم. اگر می‌توانستم از گروهم صعود کنم این شانس را داشتم که یک بار دیگر در کنار او بدوم.

قاسمی درباره نتیجه حسن تفتیان نیز گفت: تفتیان کار بزرگی کرد و به نیمه نهایی المپیک رسید و به نظرم در نیمه نهایی خوب دوید. باید بدانیم که رقابت با بزرگان جهان کار بسیار سختی است. اگر ما بخواهیم در فینال المپیک حاضر باشیم یک پروسه 8 ساله را می‌خواهد. شاید با توجه به سن من این امکان نباشد که در المپیک 2024 حاضر باشم اما تمام تلاشم را می‌کنم تا با پیدا کردن اسپانسر برای المپیک آینده آماده شوم.

او در پایان درباره اینکه آیا در المپیک بعدی می‌توان منتظر شگفتی در دوومیدانی ایران بود، گفت: شرایط طوری نیست که دوومیدانی ایران بتواند در توکیو شگفتی خلق کند اما من تلاشم را می‌کنم که برای 2020 به نتیجه خوبی برسم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین