|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
ترکیه ۳۸ هزار تن از مجرمانی را که قبل از کودتا زندانی شده بودند، به طور مشروط آزاد می‌کند.
ترکیه ۳۸ هزار تن از مجرمانی را که قبل از کودتا زندانی شده بودند، به طور مشروط آزاد می‌کند.

به گفته بکر بزداغ، وزیر دادگستری ترکیه، فقط زندانیانی که نیمی از دوره محکومیت خود را طی کرده‌اند مشمول آزادی مشروط خواهند شد و این آزادی مشروط شامل محکومانی که مرتکب تجاوز به عنف یا قتل شده‌اند نمی‌شود.

دولت ترکیه هنوز دلیل این اقدام خود را اعلام نکرده اما خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه می‌گوید احتمالا این کار برای باز کردن جا برای ده‌ها هزار نفری است که پس از کودتای نافرجام اخیر بازداشت شدند.

از زمان کودتای نافرجام ماه ژوئیه تاکنون بیست و سه هزار نفر بازداشت شده‌اند که موجب ازدحام زندان های ترکیه شده است گرچه دولت ترکیه کمبود جا در زندان های کشور را دلیل آزادی مجرمان ذکر نکرده است.

بکر بوزداغ، وزیردادگستری ترکیه هم چنین گفت که افراد زندانی شده بعد از اول ماه ژوئیه مشمول تصمیم دولت ترکیه برای آزادی مشروط نخواهند شد.

خبرنگار بی بی سی می افراید که از سال ۲۰۰۲ و بعد ازبه روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه طیب رجب اردوغان شمار زندانیان ترکیه سه برابر شده است.

رویترز به نقل از یک مقام دولت ترکیه نوشته است که شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام دستگیر شده‌اند از ٣۵ هزار نفر گذشته است. بنا به این گزارش برای حدود نیمی از این افراد قرار بازداشت صادر شده است. از میان آنها بیش از ۵۶۰۰ نفر همچنان در بازداشت به سر می‎‌برند.
منبع: بی بی سی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین