|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
حضور افراد غیرمتخصص و البته مشهور نه تنها کمکی به حل مشکلات کلانشهر تهران نمی‌کندكه مشكلاتي را ايجاد مي كند .
حضور افراد غیرمتخصص و البته مشهور نه تنها کمکی به حل مشکلات کلانشهر تهران نمی‌کندكه مشكلاتي را ايجاد مي كند .

عدم كارايي و تخصص پيرامون مسائل مرتبط با مديريت شهري و فهم غلط از مباني و تئوري هاي بديهي و تخصصي به مرور حضور در مباحث تخصصي را كمرنگ و انگيزه فعاليت در شوراي اسلامي را از اعضاي مشهور شوراي شهر مي گيرد . چرا بايد انرژي يك هنرمند و ورزشكار صرف كاري غير از كار تخصصي خود او شود ؟ پاسخ به سئوالات مشابه و از اين دست سالهاست فكر مردم تهران را مشغول كرده است .



تهران يك بيمار است و نياز فوري و ضروري به طبيب دارد بايد از متخصصان شهرسازي و مديران شهري براي درمان آن بهره برد . در آستانه انتخابات شورا اندكي تدبير براي هر شهروند تهراني ضروريست. ترافیک و حمل و نقل، آلودگی هوا و محیط زیست، ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد، اوقات فراغت و امکانات تفریحی، رشد بي رويه حاشیه نشینی ، رعايت حقوق شهروندي و نظم عمومي، عدم توجه به انسان و حكمراني خودرو در شهر تهران و فقدان معنا و مفقود بودن هويت در زندگي اجتماعي كه زمينه هاي بروز تنشها و كنشهاي اجتماعي را افزايش و معضلات خانوادگي را پديدار كرده است از مهمترين موضاعاتي است كه مي طلبد راهكارهاي كارآمد و جديد براي آن تعريف و تدوين شود.

توسعه اجتماعي فرهنگي از ديگر موضاعاتي است كه كمتر به آن پرداخته شده و به دليل وجود آسمان خراشهاي عظيم تهران و نوع زندگي در مجتمع ها بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد. دغدغه هاي فرهنگي و توان بالاي شهرداري براي همراهي هاي فرهنگي اجتماعي و حتي مديريت بخش عمده اي از اين دغدغه ها مي طلبد در رويارويي با انتخابات پيشرو دقت نظر داشته و به شهرت رأى ندهيم، صرفا به كارايي و تخصص اعتماد كنيم .

*مهندس محمد رضا حيدري تفرشي؛ استاد دانشگاه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین