|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گفته رئیس پلیس فرودگاه بیشتر سرقت‌ها به فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد و فرودگاه مشهد مربوط می‌شود تا جایی که سرقت‌ها 10 درصد کاهش داشته و کشفیات با افزایش 40 درصدی رو‌به‌رو بوده است.
رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور با اشاره به افزایش 233 برابری کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در فرودگاه‌های کشور از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به سرقت در نمازخانه فرودگاه می کردو از اقلام سرقتی‌اش در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری می‌کرد.

 سردار حسن مهری در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش 233 برابری کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در حوزه قاچاق طلا 17 درصد و در حوزه قاچاق ارز 685 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم، جاسازی‌های طلا و ارز بیشتر در بسته‌های سوپ و کتاب اتفاق می‌افتد.

بی تاثیر بودن پیچیدن طلا و ارز در کاغذ کاربن

مهری با اشاره به تصورات غلط قاچاقچیان برای جاسازی طلا و ارز گفت: قاچاقچیان بر طبق یک باور طلا و ارز قاچاق را لابه‌لای ورق‌های کاربن می‌پیچند و گمان می‌کنند که این ترفند باعث به غلط انداختن دستگاه‌های ایکس ری می‌شود که این باور غلط است و قطعا شناسایی و دستگیر می‌شوند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کل کشور با اشاره به اینکه هر مسافر مجاز به خروج 150 گرم طلا و مبلغ 500 هزار تومان پول نقد از کشور است، اضافه کرد: در چهار ماه ابتدایی سال 95، 128 درصد افزایش کشفیات طلا داشته‌ایم. همچنین طی این مدت شاهد افزایش کشفیات دو هزار و 426 درصدی یورو، 100 در صدی درهم امارات، 69 درصدی دلار، 166 درصدی گوشی تلفن همراه، دو هزار و 314 درصدی افزایش تجهیزات دارویی و پزشکی و 358درصدی لوازم آرایشی و 265 درصدی البسه و 19 درصدی سیگار بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین در این زمینه تعداد دستگیرشدگان 60 درصد افزایش داشته است و خوشبختانه امسال قاچاق عتیقه نداشته‌ایم.

مهری با اشاره به پرونده دستگیری مسافری که 35 دستگاه ساعت مارک آورده بود و در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد به پرونده دیگری اشاره کرد که در آن مسافری 3 کیلو و 90 کیلوگرم طلا داخل لباس‌هایش جاسازی کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

وی در حوزه قاچاق ارز به دستگیری متهمی اشاره کرد که اقدام به قاچاق درهم کرده بود و گفت: ارزش محموله 700 هزار درهم بود که ارزش ریالی آن بیش از 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

سرقت در فرودگاه‌ها

به گفته رئیس پلیس فرودگاه بیشتر سرقت‌ها به فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد و فرودگاه مشهد مربوط می‌شود تا جایی که سرقت‌ها 10 درصد کاهش داشته و کشفیات با افزایش 40 درصدی رو‌به‌رو بوده است.

وی به دستگیری فردی که اقدام به سرقت در نمازخانه فرودگاه می‌کرد اشاره کرد و افزود: متهم دستگیر شده به ۳۳ مورد سرقت اشاره کرد که رقم سرقت های وی ۴۰ میلیون تومان است در بررسی‌های بیشتر اقلام کشف شده از متهم در مخفیگاهش شناسایی و متهم دستگیر شد. این فرد اقلام سرقتی‌اش را داخل صندوق امانات یکی از بانک‌ها به امانت می‌گذاشت تا شناسایی نشود.

مهری گفت: ۱۳ سارق از اول سال تاکنون در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به دستگیری متهمی که قصد خروج ۵۰۰ میلیون تومان پول تراول چک ایرانی از کشور را داشت، تصریح کرد: خروج پول رایج کشور سقف دارد و هر مسافری طبق قانون فقط می تواند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پول ایرانی از کشور خارج کند لذا متهم بعد از شناسایی و ممانعت از خروج تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین