|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
فرهنگ گردشگری و امنیت لازم برای این امر،‌ مهمتر از سرمایه است که ما فاقد این دو ضرورت هستیم. باید این دو مؤلفه هم وجود داشته باشد تا یک گردشگر و سرمایه‌گذار احساس امنیت کند و سرمایه‌اش را برای سرمایه‌گذاری به ایران منتقل کند.
دستیاری ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی اقتصادی و اشتغال زا در دنیا یاد کرد و گفت: ایران اسلامی همه مولفه های صنعت گردشگری را در خود دارد و باید با توسعه آن،‌ بخش مهمی‌ از مشکل بیکاری در کشور را از میان برداریم و دولت مصمم به این امر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان کهکیلویه و بویراحمد،‌ حجت‌الاسلام علی یونسی به عنوان نماینده حسن روحانی به منطقه چرام این استان،‌ سفر کرده بود،‌ درجمع مسئولان واعضای شواری اداری این شهر،‌ با تأکید بر اینکه بیکاری و فقر شایسته ملت بزرگ ایران نیست،‌ تأکید کرد: با وجود برخورداری کشور از مولفه‌های بالقوه توسعه از جمله مناطق کم‌نظیر توریستی و گردشگری،‌ شایسته نیست که مردم ایران را یارانه‌بگیر بکنیم.

او به تاریخ جنگ‌های اروپا و کشتار و اختلافات میان اروپاییان و نقش گردشگری از کاهش این اختلافات و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: اروپاییان برای شناخت بیشتر یکدیگر و از میان بردن دعوا به صنعت گردشگری رو آوردند تا هم اقتصادشان رونق پیدا کند و هم دشمنی‌ها از بین برود.

یونسی به اهمیت امر گردشگری در همه دنیا اشاره کرد و گفت: اروپاییان، بررسی‌های زیادی برای آسیب شناسی و جلوگیری از جنگ‌ها و چرایی وجود احساس دشمنی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که جهل و نادانی عامل دشمنی است. جهالت و نادانی از علل دشمنی است و لذا با توسعه گردشگری تا حدود زیادی بر این مشکلات غلبه کردند.

یونسی،‌ یادآور شد ما در ایران،‌ از همه مولفه‌های گردشگری از قبیل مؤلفه تاریخ و طبیعت و فرهنگ و دین،‌ برخورداریم و از نظری طبیعی هم ویژگی‌های بسیاری خوبی در مناطق ایران وجود دارد و همه ی اینها را داریم و مهمترین عامل برای ایجاد رونق اقتصادی گردشگری است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری با اشاره به وجود بیکاری و کمبود اشتغال در کشور،‌ از گردشگری به عنوان عاملی مهم در ایجاد اشتغال و برقراری امنیت یاد کرد و این را هم گفت که در کشور صنعنت و تعلیم و آموزش هم وجود دارد که در جای خود در رونق اشتغال نقش دارند اما هیچ عاملی به اندازه گردشگری ایجاد شغل نکرده و امنیت برقرار نمی‌کند.

وی ضمن این توضیحات،‌ تأکید کرد: دولت باید تلاش کند که گردشگری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. ما از همه مؤلفه‌های مهم گردشگری،‌ حتی مؤلفه مذهبی برخورداریم. گردشگر مذهبی حتی از عربستان و واتیکان هم بیشتر داریم. جاذبه زیارت امام رضا در سال 32 میلیون نفر است و این خود،‌ ظرفیت مهمی‌ برای جذب گردشگر و ایجاد شغل و جذب سرمایه است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری،‌ در ادامه وجود فرهنگ گردشگری و امنیت لازم برای گردشگر و سرمایه‌گذار را از ضرورت‌های مهم این صنعت خواند،‌ ظرفیت‌هایی هم در بخش کشاورزی در کنار گردشگری وجود دارد که اگر چنانچه سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود،‌ خود پتانسیلی برای اشتغال و رفع بیکاری است.

به گفته یونسی،‌ فرهنگ گردشگری و امنیت لازم برای این امر،‌ مهمتر از سرمایه است که ما فاقد این دو ضرورت هستیم. باید این دو مؤلفه هم وجود داشته باشد تا یک گردشگر و سرمایه‌گذار احساس امنیت کند و سرمایه‌اش را برای سرمایه‌گذاری به ایران منتقل کند.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات،‌ تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با این سرمایه‌ها،‌ نخست باید امنیت سرمایه‌گذار تأمین شود و به همین منظور، قبل از اینکه پلیس این امنیت را فراهم کند،‌ ابتدا باید فرهنگ مردم، ایجادکننده این امنیت باشد.

به نقل از انسجام ملی،دستیار ویژه رئیس‌جمهوری از فرار سرمایه به عنوان مشکل جدی در امر سرمایه‌گذاری و توسعه یاد کرد و گفت: هموطنان ایرانی ما در خارج از کشور،‌ بیش از یکهزار میلیارد دلار ثروت دارند و اگر فرهنگ و امنیت سرمایه‌گذاری مورد توجه جدیتر قرار بگیرد و این سرمایه‌ها از خارج به داخل منتقل شود،‌ با خود تولید و تکنولوژی و به دنبال آن، اشتغال و توسعه به همراه خواهد آورد.

به گفته یونسی،‌ نقدینگی‌های مردم به جای ماندن در بانک،‌ و دریافت سود بانکی،‌ باید به سمت تولید رفته و واردات تکنولوژی سرازیر شود، لذا باید با کاهش سود تسهیلات بانکی،‌ زمینه تولید و رشد و توسعه فراهم شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری بار دیگر تأکید کرد که بیکاری و فقر شایسته مردم ایران نیست و این فقر است که ریشه همه خلاف‌ها و بزه‌ها است در حالی که خداوند همه ثروت‌ها بالقوه را به ما داده و سرزمین و استعداد برای بهره‌گیری از این ثروت را نیز داریم.

وی گفت: رونق گردشگری باید جایگزین فروش نفت و گاز و همه منابع زیرزمینی شود. اگر از ثروت ملی خدادادی به خوبی استفاده کنیم، هم مشکلات خودمان را حل کرده و هم با نگاه به منافع ملی، مشکلات سایر مردم منطقه را برطرف می‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری یادآور شد: در چنین فضایی،‌ ایران،‌ تبدیل به یک کشور توسعه‌یافته،‌ متمدن،‌ اخلاقی، انسانی و مرکز تمدن اسلامی،‌ با ثروت‌های مادی و معنوی فراوان خواهد شد.

وی،‌ در ادامه خطاب به مسئولان منطقه چرام کهکیلویه و بویر احمد گفت: امروز هیچ چیز به اندازه گردشگری در رونق اقتصادی مؤثر نیست. مشکل بیکاری اینگونه حل می‌شود. بیکاری مسأله اصلی ماست، برای رفع آن باید رونق اقتصادی داشته باشیم.

یونسی اظهار امیدواری کرد که منطقه زاگرس و استان‌های پیرامون آن،‌ این نقش را ایفا کند،‌ تا کشور از این شرایط بد اقتصادی فاصله بگیرید.

وی،‌ به مسئولان منطقه گفت: مردم نباید بیکار باشند و مهمترین هدفتان باید توسعه شهرستان باشد. همه اختلافات و دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت و در شهرستان‌های برخوردار از ظرفیت توسعه و رشد اقتصادی،‌ نباید اجازه داد اختلافات سیاسی که در جاهای دیگر برای نشاط ملی لازم است وارد این مناطق شود و دوستی را تبدیل به دشمنی کند.

علی یونسی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم لر ایران به خصوص منطقه زاگرس به عنوان خاستگاه اصلی ایرانیان یاد کرد و گفت:‌ منطقه زاگرس سرچشمه زایش و تولد و بالندگی ایرانیان است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری افزود: منطقه زاگرس و مردم آن،‌ دو امتیاز دارند که در انحصار خودشان است. یک، زایش که خواستگاه اصلی ایرانیان است و براساس اسناد تاریخی این منطقه و مردمش اجداد و پدران و نیاکان همه ایرانیان هستند. همه ایرانیان از همین‌جا برخاسته‌اند و به اقصی نقاط دنیا هم رفته‌اند.

وی ادامه داد: نکته و افتخار دیگر این مردم، هم آن است که این مردم صاحبان اصلی اسلام ناب محمدی هستند. یعنی اسلام اهل بیت و خالص. و این دو ویژگی پیوند فرهنگی ملت ایران است.

به گفته یونسی،‌ آنچه همه اقوام را به هم گره زده همین دو ویژگی است. همه ایرنی‌ها یا هر دو یا یکی از اینها را دارند و اگر نداشته باشند ایرانی نیستند. آنچه ملت ایران را منسجم کرده و دل‌های آنها را به هم گره زده و وحدت ایجاد کرده،‌ پیوند عمیق فرهنگی است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری تاکید کرد، ایرانی بودن و برخورداری از اسلام ناب محمدی است که اقوام ایرانی از هر نژاد، اعم از کُرد و لُر و آذری و بلوچ و غیره را به هم پیوند داده است.

دستیار رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد قومی را بر قوم دیگری ترجیح دهد یا تحقیر کند. هرگونه تبعیض ایرانی به معنای انکار ملت ایران است. دشمنان ملت ما هم آنهایی هستند که میخواهند بخشی از ملت ایران را با تحقیر نادیده بگیرند.

به گفته این عضو دولت تدبیر و امید،‌ گاهی ایران‌ستیزان یا اسلام‌ستیزان دانسته یا نداسته با برخی سریال‌ها و تبلیغات سوء درصدد هستند که بخشی از ملت ایران را زیر سوال ببرند و نمی‌دانند که ایران یعنی تمام اقوام و مذاهب و ادیان.

دستیار ویژه رییس جمهوری، یادآور شد که تکریم هر قومی از ایرانیان، تکریم همه ملت ایران و تحقیر هر قومی، تحقیر همه ملت ایران است. و تکریم یک دستور قرانی و اسلامی است و خداوند، سرزنش و بی احترامی‌به برخی اقوام از سوی قوم دیگر را به شدت نفی کرده است.

علی یونسی در پایان،‌ به تنوع قومی با لهجه‌ها و زبان‌های گوناگون در کشور اشاره کرد و گفت: قران از این تنوع را به عنوان آیات و نشانه‌های خدا یاد کرده است. تنوع اقوام انسانی،‌ جلوه زیبایی‌ها و جمال خداوند و آیات خدا است. کسانی که این تنوع را بر نمی‌تابند یعنی آیات خدا را برنمی‌تابند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری که به عنوان نماینده رئیس دولت تدبیر و امید در منطقه چرام حاضر شده بود،‌ وعده داد که پیام مشکلات و کمبودهای منطقه و مردم آن را به رئیس‌جمهوری انتقال خواهد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین