|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
»
در دیدار رییس کمیته امور بین‌الملل مجلس ملی کره جنوبی
کد خبر: ۱۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
هونگ جون، رییس کمیته امور بین‌الملل، تجارت و اتحاد مجلس ملی کره جنوبی که در تهران به سفر می‌برد، در ادامه دیدارهای خود با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و درباره روند توسعه و گسترش روابط سئول و تهران گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه با اشاره به نقش فزاینده قاره کهن آسیا در معادلات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، بر جایگاه مهم آسیا در سیاست و روابط خارجی ایران و نیز عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست مبتنی بر تعامل دولت یازدهم برای تقویت روابط با کشورهای آسیایی تاکید کرد.

او در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و دوستانه روابط بین دو کشور و ظرفیت‌های گسترده برای توسعه و گسترش این روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و گردشگری، نقش مجالس دو کشور در کمک به دولت‌ها برای تسریع و تسهیل روند گسترش روابط و فعلیت یافتن زمینه‌های بالقوه موجود را مورد تاکید قرار داد.

سرمدی هم‌چنین اهمیت تداوم و تقویت رفت و آمد مسوولان سیاسی و پارلمانی دو کشور را درجهت حصول و اجرایی کردن توافقات در راستای توسعه روابط حائز اهمیت دانست.

وی هم‌چنین با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5، بر اراده و حسن نیت ایران به منظور رفع نگرانی‌های منطقی طرف مقابل درباره موضوع هسته‌یی ایران ضمن محترم شمردن حقوق مسلم ملت ایران در بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد همه کشورها در جهت موفقیت این روند و ایجاد فضای همکاری بیش‌تر سیاسی و اقتصادی و حصول منافع مشترک تلاش کنند.

قائم مقام وزیر خارجه ایران هم‌چنین رویکرد زیاده‌خواهی را عامل تخریب فضای اعتماد و اطمینان بین دو طرف و اخلال در روند مذاکرات دانست که در نهایت منجر به متضرر شدن همه طرف‌ها خواهد شد و افزود که حسن نیت و انعطاف ایران نباید هرگز و به اشتباه به‌عنوان ضعف تلقی شود.

هونگ جون، رییس کمیته امور بین‌الملل، تجارت و اتحاد مجلس ملی کره جنوبی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، از دیدارها و مذاکرات خوب و سازنده خود با مقامات ایرانی ابراز رضایت کرد و بر عزم و اراده مقامات کره جنوبی به خصوص مجلس ملی این کشور برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد.

او با اشاره به سابقه تاریخی و دیرینه روابط دوستانه بین دولت و مردم ایران و کره جنوبی، بر علاقمندی دولت و مردم کره جنوبی برای توسعه روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری دو طرف شاهد هموار شدن مسیر توسعه روابط سئول و تهران باشیم.

هونگ جون هم‌چنین بر علاقه وافر مردم کشورش برای سفر به ایران و استفاده از جاذبه‌های گردشگری و سیاحتی ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد با تمهیدات لازم از نظر افزایش پروازهای مستقیم و تسهیل اخذ روادید، شاهد افزایش سفرهای گردشگری به دو کشور باشیم.

وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در دور جدید با حصول توافق دو طرف با موفقیت همراه باشد و مسائل موجود با تحقق منافع طرفین حل و فصل شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین