|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه در تهران دیدار کردند.
طبق آنچه که پیش‌بینی شده محور اصلی مذاکرات جابری انصاری و بوگدانف تحولات منطقه به خصوص بحران سوریه خواهد بود.

 بررسی رویدادهای منطقه به ویژه تحولات سوریه و همکاری های دوجانبه، محورمذاکرات باگدانف و جابری انصاری است.باگدانف که دیشب وارد تهران شد با وزیر خارجه کشورمان نیز دیدار می کند.این دودیپلمات ایرانی و روسی در هتل اسپیناس تهران، با یکدیگر رایزنی کردند.

بوگدانف ظهرامروزنیز بعد ازدیداربا حسین جابری انصاری به وزارت خارجه خواهد رفت و در آن‌جا با محمدجواد ظرف وزیرخارجه گفت‌وگو ورایزنی خواهد کرد.پیش ازانجام این سفر درروزپنج‌شنبه محمدجواد ظریف وسرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با یکدیگرد مورد تحولات منطقه ازجمله سوریه، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

درروز جمعه نیزظریف سفری یک روزه به ترکیه داشت و دراین سفرکه حسین جابری انصاری نیزاورا همراهی می‌کرد با وزیر خارجه ورئیس‌جمهورترکیه رایزنی و گفت‌وگو کرد.طبق آن چه که منتشر شده محورمذاکرات درجریان این دیدارها روابط دوجانبه و مسائل منطقه از جمله بحران سوریه بوده است.احتمالا مقامات وزارت خارجه دردیداری که با این مقام روس دارند گزارشی ازگفت‌وگوهای خود با مقامات ترکیه‌ای درارتباط با بحران سوریه را ارائه خواهند داد.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهورترکیه رجب طیب اردوغان نیزاواسط هفته گذشته به سوریه رفت و با پوتین دیداروگفت‌وگو کرد.






























منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین