|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
در پی حمله‌های مرگبار هفته گذشته:
کد خبر: ۱۱۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
پلیس تایلند در پی انفجارهای از پیش طرح‌ریزی شده، بمب‌های منفجر نشده بیشتری را یافته است.
 پلیس تایلند در پی انفجارهای از پیش طرح‌ریزی شده، بمب‌های منفجر نشده بیشتری را یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ پلیس تایلند در چند روز گذشته پنج وسیله انفجاری را یافته و آن‌ها را مهار کرده است. این وسایل انفجاری که از سوی یک گروه ناشناخته کار گذاشته شده بود، منفجر نشده است. این گروه هفته گذشته تعدادی بمب در مکان‌های توریستی پرطرفدار در این کشور مستقر کرده بود که منجر به کشته شدن بسیاری شد.

پلیس در این رابطه گفته است که شماری از مظنونان عملیات روز‌های پنجشنبه و جمعه را بازداشت کرده است. این عملیات تروریستی چهار نفر را کشته و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کرده است و در جزایر معروف توریستی در جنوب این کشور رخ داده است.

این حمله‌ها تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاده است که تایلندی‌ها رای به پذیرفتن قانون اساسی جدیدی از سوی حزب حاکم داده‌اند. این قوانین منجر به برگزاری انتخابات در پایان سال آینده خواهد شد.

«پونگساپات پونگچارون»،‌ معاون پلیس ملی این کشور امروز – یکشنبه – به خبرنگاران گفت:« این اقدام‌ها از سوی یک گروه و به طور همزمان در نقاط مختلف و به دستور یک فرد انجام گرفته است.»

هیچ گروهی در این رابطه مسئولیت این اقدام‌ها را نپذیرفته است.

بر اساس گفته تحلیلگران،‌به احتمال فراوان این بمبگزاری‌ها از سوی مخالفان حزب حاکم که از سوی نتایج همه‌پرسی خشمگین هستند،  انجام گرفته است. آن‌ها همچنین احتمال می‌دهند که گروه‌های مسلمان استان‌های جنوبی نیز از عوامل این حمله هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین