|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
سفارت ژاپن در چین روز یکشنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که مراقب تحرکات ضد ژاپنی به دلیل افزایش تنش ها میان دو کشور باشند.
 سفارت ژاپن در چین روز یکشنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که مراقب تحرکات ضد ژاپنی به دلیل افزایش تنش ها میان دو کشور باشند.

 این اقدام در آستانه سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در 15 اوت انجام شده است و نشانه ای از نگرانی های توکیو از امنیت شهروندان در چین می باشد.

از سال 2012 میلادی که ژاپن جزایر مورد منازعه دیائویو در دریای شرقی چین را ملی اعلام کرد تنش ها میان دو طرف افزایش یافته است.

چینی ها هرگز دوران تجاوز و اشغال ژاپن در سال های 1930 و 1940 را فراموش نکرده اند و در سالگردهای پایان جنگ جهانی اصولا چنین هشدارهایی از سوی ژاپن صادر می شود.

در بیانیه سفارت ژاپن آمده است که مناقشات با چین درباره جزایر مورد منازعه در منطقه دریای شرقی شکل جدی تری به خود گرفته است و باید مراقب بود.

ژاپن طی دو هفته اخیر دو بار سفیر چین را به وزارت امور خارجه احضار کرد و مراتب اعتراض خود را به دلیل ورود کشتی های چینی به محدوده این جزایر به وی ابلاغ کرد.

همزمان وزارت امور خارجه چین نیز با انتشار بیانیه ای از برنامه ریزی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و اعضای کابینه وی برای بازدید از معبد جنجالی یاسوکونی انتقاد و به شدت به آن اعتراض کرده است.

این معبد از دیدگاه چین محل نگهداری لوحه های یادبود نظامیان ژاپنی است که در دوران جنگ جهانی تجاوزات گسترده ای علیه چین صورت داده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین