|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
میخائیل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه فردا (دوشنبه) در تهران با همتایان خود و مقام های ایرانی در باره پیشبرد همگرایی های دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی و حل سیاسی بحران سوریه مذاکره می کند.
 میخائیل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه فردا (دوشنبه) در تهران با همتایان خود و مقام های ایرانی در باره پیشبرد همگرایی های دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی و حل سیاسی بحران سوریه مذاکره می کند.

 این دیدار و همچنین سفر سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه به تهران که به زودی انجام خواهد شد در ادامه رایزنی های برنامه ریزی شده دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه، موضوع برجام و همکاری های منطقه ای صورت می گیرد.

همگرایی های منطقه ای تهران و مسکو که حاصل روابط عالی سیاسی دو کشور بویژه بین حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رییسان جمهوری ایران و روسیه است، سبب تداوم مواضع دو کشور در امور خاورمیانه از جمله حل سیاسی بحران سوریه، عراق، یمن و همچنین در تنگنا قرار گرفتن گروه های تروریستی و کشورهای حامی آنان شده است.

رایزنی های مداوم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف همتای روسی وی در باره اوضاع خاورمیانه و همچنین همکاری های نظامی ضد تروریستی روسیه و سوریه در 11 ماه گذشته، سبب شده آتش بس در این کشور از اسفند ماه سال 94 تاکنون پایدار بماند و مذاکرات سوری سوری برای حل سیاسی این بحران نیز پایه و اساس تصمیم گیری ها قرار گیرد.

ولادیمیر زاخاروف رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه در باره پیامدهای مثبت همکاری های تهران و مسکو در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش های سیاسی ایران و روسیه در چارچوب مذاکرات ژنو برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله سوریه اکنون اعتبار جهانی یافته است.

زاخاروف اظهار کرد: دستاوردهای منطقه ای اجرای رویکردهای مشترک از سوی تهران و مسکو کاملا مثبت است و هدف اصلی آن تقویت دولت سوریه برای مقابله با مسایل و مشکلاتی می باشد که بخش عمده آن با اقدام های کشورهای ضدسوری به وجود آمده است.

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: هیچ شکی نیست که ایران و روسیه به حمایت های خود از دولت سوریه به منظور بهبودی وضعیت این کشور با هدف برقراری آرامش و ثبات ادامه خواهند داد.

وی در پایان تاکید کرد: ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست سوریه مسئولیت بزرگی برای برقراری آرامش در این کشور برعهده دارند و به همین دلیل بخش عمده سوری ها به پشتیبانی تهران و مسکو امید بسته اند.

نتیجه مذاکرات بوگدانف معاون وزارت امور خارجه روسیه در ایران با توجه به تحولات مثبت میدانی در سوریه بر اثر زمین گیر شدن گروه های تروریستی مورد حمایت چند کشور غربی عربی، می تواند سبب افزایش همگرایی های دو کشور در خاورمیانه نیز بشود و این امکان را هم فراهم کند دور جدید مذاکرات سوری-سوری با چشم انداز روشن تری برگزار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین