کد خبر: ۱۱۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
ملی‌پوش سابق تیم فوتبال کشورمان ادامه داد: زمانی که در آلمان بازی می‌کردم، در برخی مسابقات مجبور بودیم در رختکن نماز بخوانم، برخی آلمانی‌ها من را مسخره می‌کردند ولی این فرهنگی بود که من با آن بزرگ شده بودم و نباید اعتقاداتم را به خاطر تمسخر دیگران زیر پا بگذارم.
 آخرین شب «شیدایی» ویژه دهه کرامت، همراه بود با یک اتفاق زیبا، گفت‌وگو با خداداد عزیزی ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان و حرف‌هایی که برای اولین بار در تلویزیون گفت.

 یازدهمین و آخرین قسمت ویژه برنامه دهه کرامت شیدایی با حضور صالح آقامیرزایی و خواهرش زهرا آقامیرزایی به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

آقامیرزایی با بیان اینکه افتخار بزرگی است که در شب میلاد امام رضا(ع) مهمان برنامه شیدایی هستیم اظهار کرد: به نظرم این مسئله یکی از نعمت‌های الهی است و خداوند را به این واسطه سپاسگذارم.

وی در ادامه به زندگی خانوادگی و محبت میان خواهران و برادران اشاره کرد و گفت: خواهرم را بسیار دوست دارم و همیشه ارتباط خوبی با او داشته‌ام.

این هنرمند خوش ذوق کشورمان با بیان اینکه خواهرش را آبجی زهرا صدا می‌زند خاطرنشان کرد: این واژه خودمانی‌تر و ایرانی‌تر است و در خانواده ما هم همیشه این صمیمت و همدلی وجود داشته است، به نوعی کلمه آبجی برایم نوستالوژی خانوادگی دارد.

وی ادامه داد: اگر خواهر نداشتم، به یقین خلأ عاطفی خاصی در زندگی‌ام وجود داشت، دختران مهر و رحمت هستند و مردان و پسران، همیشه مدافع دختران و خواهرانشان هستند.

آقامیرزایی عنوان کرد: ارتباط میان خواهران و برادران در فرهنگ اسلامی ایرانی دارای جایگاه خاصی است و دختران و پسران ایرانی، با وفاداری بیشتر به والدین، ارتباط خوبی هم از نظر خواهری و برادری دارند.

ساعت که به 24 و آیتم «ساعت صفر عاشقی» نزدیک شد، عبدالله روا از آقامیرزایی خواست ارتباطی میان بخش حاضر و این آیتم برقرار کند و او هم با قرائت بخشی از دعای توسل، عرض ارادت و سلام به آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) داشت.

ساعت صفر عاشقی این برنامه به طور مستقیم از مشهد مقدس و از بام حرم امام رضا(ع)، با حضور خداداد عزیزی، فوتبالیست ملی‌پوش سابق کشورمان به روی آنتن رفت.

محمد نبهان در گفت‌وگو با عزیزی به سوابق درخشان ورزشی او اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان دوست داشتیم در خدمت این بازیکن خوب کشورمان باشیم ولی قسمت این بود که در شب میلاد امام خوبی‌ها، این اتفاق بیفتد.

خداداد عزیزی کاپ بهترین بازیکن سال آسیا را که چند سال پیش موفق به دریافت آن شده بود، به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کرده است.

وی در گفت‌وگو با نبهان با اشاره به کودکی و نوجوانی خود گفت: به خاطر دارم که با دستفروشی در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)، فعالیت‌هایم را شروع کردم، امام رضا(ع) را همشهری خودمان می‌دانیم و به ایشان ارادت ویژه‌ای داریم.

عزیزی خاطرنشان کرد: سال 96 توانستم کاپ بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آوردم و آن را به موزه قدس رضوی تقدیم کردم، چندان نمی‌خواهم در این زمینه صحبت کنم زیرا این مسئله را وظیفه خودم می‌دانستم.

ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان با بیان اینکه در خانواده‌ای مذهبی رشد یافته است گفت: اعتقاد و احترام نسبت به امام رضا(ع) فرهنگی است که از کودکی در همه ایرانیان نهادینه شده، همیشه می‌اندیشم که چه جایی بهتر از موزه امام هشتم برای گذاشتن مدال‌ها و کاپ‌های قهرمانی وجود دارد، این مسئله جدا از بحث معنوی، یک نوع جذابیت ذاتی هم برای خودم و دیگران دارد.

وی افزود: در زمان بازی ایران و استرالیا، با پدرم تماس گرفتم و از او خواستم به حرم امام رضا(ع) برود و برایم دعا کند و سپس بر سر آرامگاه مادرم حضور یابد و همین دعا را داشته باشد، عقیده دارم دعاهای ملت ایران و همه پدرها و مادرها بود که تیم ملی ایران توانست در آن مسابقه به موفقیت برسد و به جام جهانی صعود کند.

عزیزی با بیان اینکه بازی‌ها و گل‌های ملی من به خیلی از افراد نمی‌رسد گفت: با این حال اعتقاد دارم دعای خیر پدرم و توسل خودم و ایشان به امام رضا(ع) سبب شهرت و موفقیت خداداد عزیزی شد.

ملی‌پوش سابق تیم فوتبال کشورمان ادامه داد: زمانی که در آلمان بازی می‌کردم، در برخی مسابقات مجبور بودیم در رختکن نماز بخوانم، برخی آلمانی‌ها من را مسخره می‌کردند ولی این فرهنگی بود که من با آن بزرگ شده بودم و نباید اعتقاداتم را به خاطر تمسخر دیگران زیر پا بگذارم.

وی تصریح کرد: تاکنون راجع به مسائل مذهبی و اعتقادی در جایی صحبت نکرده‌ام و شیدایی اولین جایی است که در محضر امام رضا(ع) این مسائل را مطرح می‌کنم؛ در هر کشور و هر تیمی که فعالیت کرده‌ام، همیشه توسل و اعتقاداتم را حفظ کردم حتی اگر در میان کسانی که اسلام را قبول نداشتند یا اهل سنت بودند، در امارات هم زمانی که محرم و صفر فرا می‌رسید، به هیئت ایرانی‌ها می‌رفتم و در دعای توسل و زیارت عاشورا شرکت می‌کردم.

عزیزی به ارتباط میان خواهران و برادران در خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: یک خواهر دارم که مثل مادرم او را دوست دارم، نام او فاطمه است و به حرمت این نام مبارک، بیشتر به او علاقمندم.
در استودیو شیدایی و پس از آیتم ساعت صفر عاشقی، شاهد اجرای بهزاد تاجیک، خواننده جوان کشورمان بودیم.

«شیدایی» کاری از گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما، طی دهه کرامت هر شب بعد از گفت وگوی خبری به روی آنتن رفت، موضوع این برنامه خانواده اسلامی با تاکید بر نقش خواهری و برادری بود.

عبدالله روا مجری و محمد نبهان تهیه کننده سری دوم شیدایی بودند.

منبع: میزان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین