|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
دهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه/ با قدردانی از ایران
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « بررسی های آمریکائی تایید می کند که حیات آینده اسرائیل طولانی نخواهد بود»، گفت: در سال 2006 آمریکا برای تجاوز علیه لبنان تصمیم گرفت و اسرائیل آن را اجرا کرد.
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « بررسی های آمریکائی تایید می کند که حیات آینده اسرائیل طولانی نخواهد بود»، گفت: در سال 2006 آمریکا برای تجاوز علیه لبنان تصمیم گرفت و اسرائیل آن را اجرا کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان که در مراسم دهمین سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ تابستان سال 2006 ( جنگ 33 روزه) در مقابل دشمن صهیونیستی سخن می گفت، افزود: مقاومت با ناکام ساختن اهداف تجاوز آمریکائی اسرائیلی علیه لبنان به موفقیتی تاریخی و راهبردی دست یافت.

این مراسم تحت عنوان « زمان پیروزی ها» عصر شنبه در مجمع موسی عباس در شهر بنت جبیل در جنوب لبنان و نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی و با حضور جمعی گسترده از مردم و شخصیت های مذهبی، سیاسی و دیپلماتیک از جمله « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و« علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان برگزار شد.

در آغاز این مراسم ، « حسن نجفی» از قاریان جمهوری اسلامی ایران و از خادمان امام رضا(ع) آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

سید حسن نصرالله که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، از اهالی مقاومت ، شهدا و جانبازان و خانواده آنها، رزمندگان و ملت و دولت لبنان و رسانه ها و همچنین حامیان مقاومت لبنان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه قدردانی و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه « رژیم اسرائیل در یک ماه گذشته اهتمام زیادی به برگزاری دهمین سالگرد پیروزی مقاومت بیشتر از برخی لبنانی ها داشته است»، خاطرنشان کرد: بزرگترین هدف جنگ 33 روزه از دورکردن مقاومت از مرزها، کشتار زیاد ، خلع سلاح و نابودی مقاومت و در نهایت ایجاد خاورمیانه جدید بود.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مقاومت همه اهداف جنگ آمریکائی اسرائیلی را ناکام ساخت و مقاومت همچنان در کنار مرزهای لبنان قرار دارد، تصریح کرد: هدف دیگر جنگ 33 روزه با استفاده از نیروهای چند ملیتی، الحاق لبنان به ساختار امنیتی آمریکا ، تقویت جایگاه اسرائیل و آزادسازی اسیران اسرائیلی بدون قید و شرط بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: از نتایج پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه، ، فروپاشی موسسه نظامی اسرائیل در داخل ، ردوبدل اتهام ها بین افسران و سربازان، برکناری و استعفاها و تغییرات درارتش اسرائیل و بی اعتمادی بین فرماندهان و سربازان اسرائیلی بود.

وی گفت: از دیگر نتایج پیروزی مقاومت، ایجاد بی اعتمادی بین اسرائیلی ها و رهبرانشان و رفتن رژیم اسرائیل به سوی سرنوشتی بسیار خطرناک بود.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « باور شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی در جنگ 33 روزه فرو ریخت»، افزود: جنگ تابستان سال 2006 یک نقطه عطف مهم و جدی در تاریخ است و برای رژیم صهیونیستی پیامدهای سنگینی داشته است.

وی به تکاپوها و کارشکنی ها برای جلوگیری از پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه و خارج کردن مقاومت از معادله های داخلی و منطقه ای اشاره کرد و اظهارداشت: اسرائیل همواره تلاش دارد با دشمنش در مرزها و داخل خاک آن بجنگد و خیلی سریع به پیروزی هایی دست یابد اما در جنگ های 33 روزه و غزه شکست های سنگینی را متحمل شد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز« اسرائیل نمی تواند اهدافی بلندپروازانه اعلام کند»، خاطرنشان کرد: بعداز جنگ 33 روزه همواره این سوال در اسرائیل مطرح است که آیا رژیم صهیونیستی باقی می ماند و یا نابود می شود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اکنون از آرامش در مقابل آرامش سخن می گوید زیرا نمی تواند به معاهده و یا معادله سازش با لبنان دست یابد و این معادله ای است که پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه وضع کرده است.

وی با بیان اینکه « امروز هم به نتانیاهو می گویم که اسرائیل همچون لانه عنکبوت سست است»، تاکید کرد: احدی امروز نمی تواند بر لبنان منت بگذارد که اسرائیل علیه آن جنگ راه نمی اندازد زیرا معادله بازدارندگی در جنگ 33 روزه رقم خورده است.

سیدحسن نصرالله اظهارداشت: امروز ما در لبنان در امنیت و ثبات بسر می بریم اما اسرائیل از رویاروئی با کشوری که مقاومت در آن روز به روز قوی تر می شود و مردم آن دارای عزم و اراده هستند، احساس ترس و شکست می کند.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه« اسرائیل امروز می ترسد که مقاومت وارد الجلیل شود و همزمان تلاش می کند اعراب باور کنند این رژیم همچنان شکست ناپذیر است»، گفت: امروز تنها اسرائیل نیست که می تواند به بنت جبیل لبنان حمله کند بلکه اهالی بنت جبیل هم می توانند به این رژیم حمله کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین