|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
فلاح مصطفی تصریح کرد: اقلیم کردستان عراق نگران هجوم آوارگان به اقلیم است و پیش بینی می شود با بیش از یک میلیون آواره جدید روبه رو شویم .
 فلاح مصطفی تصریح کرد: اقلیم کردستان عراق نگران هجوم آوارگان به اقلیم است و پیش بینی می شود با بیش از یک میلیون آواره جدید روبه رو شویم .

مسئول روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل اعلام کرد: برت مک گورک نماینده اوباما برای جنگ با نماینده اوباما در کردستان عراقداعش، روز شنبه با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار خواهد کرد و عملیات آزاسازی موصل و بحران آوارگانی را که در نتیجه این جنگ روانه اقلیم خواهند شد، مورد بحث قرار خواهد داد.

مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان عراق در ادامه از کشورهای جهان خواست برای رویارویی با این موج جدید آواره در نتیجه آغاز عملیات آزادسازی موصل، به کمک اقلیم کردستان عراق بشتابند.

به گفته فلاح مصطفی، در دیدار مک گورک با مقام های اقلیم، مسائل مهمی چون آغاز عملیات موصل و موضوع آوارگان مطرح خواهد شد.

بریت مک گورک قرار است در سفر خود به اربیل با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم، مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت اقلیم، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و وزیر شهیدان حکومت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کند.

نماینده اوباما پیشتر روز پنجشنبه گذشته در بغداد با مقام های عراقی از جمله حیدرالعبادی نخست وزیر ، سلیم الجبوری رئیس پارلمان و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق دیدار کرده بود.

مک گورک در اظهاراتی در بغداد، گفته بود که شرایط برای آغاز عملیات آزادسازی موصل فراهم است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین