|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده شاهد وزش باد در مناطق مختلف کشور خواهیم بود گفت: به سبب وزش باد در دشت کویر آسمان تهران طی دو روز آینده غبارآلود می‌شود.
تدبیر و امیدمحمد اصغری از وزش باد در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در برخی از استانها قابل ملاحظه است به طوری که هم اکنون سرعت وزش باد در شرق کشور از جمله جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان برابر 80 کیلومتر بر ساعت است.

این کارشناس هواشناسی افزود: همچنین در بخش دیگر کشور که مربوط به دشت کویر می‌شود شاهد وزش باد با سرعت نسبتاً قابل ملاحظه‌ای هستیم و همین امر موجب شده طی روزهای آینده آسمان استانهای تهران، قم، سمنان، یزد و اصفهان غبارآلود شود.

وی درباره وزش باد در استان تهران نیز بیان داشت: طی روزهای آینده در پایتخت نیز شاهد وزش باد خواهیم بود اما سرعت آن قابل ملاحظه نخواهد بود.

اصغری در ادامه یادآور شد: طی روزهای آینده وزش باد در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس هواشناسی همچنین بیان داشت: امروز جنوب فارس و بوشهر و همچنین استان هرمزگان شاهد رگبار و رعدوبرق است.

وی یادآور شد: از امروز تا 8 روز آینده ناپایداری‌های هوا متمرکز به بخش‌های شمالی کشور از جمله استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل می‌شود.

به گفته وی، طی روزهای آینده شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما خواهیم بود البته این افزایش دما قابل ملاحظه نخواهد بود.

اصغری با بیان اینکه در 24 ساعت آینده بیشینه دمای هوای تهران برابر است با 34 درجه سانتی‌گراد خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بارش باران برای تهران پیش‌بینی نمی‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین