|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه ماهیت این پروژه افزایش سرعت سیر قطارها است گفت: هر چه سرعت بالا می‌رود باید دقت هم افزایش پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن تهران – قم – اصفهان اولین پروژه‌ موفق پس از امضای برجام بود گفت: تمام ایستگاه این راه‌آهن باید در مرکز شهرها احداث شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان با بیان اینکه ماهیت این پروژه افزایش سرعت سیر قطارها است گفت: هر چه سرعت بالا می‌رود باید دقت هم افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه برای جانمایی ایستگاه‌های این راه آهن باید تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم گفت: پیش از این پروژه‌هایی در بیابان‌ها به اجرا رسیده که معنایی نداشته‌اند و وقتی چندین میلیارد دلار در یک پروژه‌ای هزینه می‌کنیم باید در همان ابتدا تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید ایستگاه این راه‌آهن در مرکز شهر تهران باشد، گفت: مردم باید از مرکز شهر به این راه‌آهن دسترسی داشته باشند و اگر ایستگاه راه آهن پرسرعت تهران قم اصفهان در شهر آفتاب باشد زمان این سفر افزایش می‌یابد و این پروژه بی‌معنا می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه باید در فرودگاه امام هم ایستگاه داشته باشد و قطار سریع السیر باید به فرودگاه امام هم برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر ایستگاه این پروژه در قم را در جمکران جانمایی کنیم باز هم این پروژه مفهومی نخواهد داشت، گفت: ایستگاه‌های این پروژه باید در مرکز شهرها باشد تا زمان سفر افزایش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: اگر ایستگاه‌ها خارج از محدوده شهر باشد کار ملانصرالدینی کرده‌ایم و مسافرت هم باید هزینه بیشتری و هم زمان بیشتری برای سفر بپردازند.

وی با اشاره به سرعت قطار در این پروژه گفت: سرعت از همان ابتدا قرار بر این بود که سرعت زیر سازی این پروژه برای 350 کیلومتر در ساعت باشد و سرعت برای بهره‌برداری 300 کیلومتر در نظر گرفته شود.

آخوندی تاکید کرد: مهم‌ترین بخش این پروژه گشایش ال سی و تامین مالی بود که اقدامات ضربتی در این موضوع انجام شد.

آخوندی تاکید کرد: اولین پروژه‌ای پس از برجام موفق به اجرای آن بودیم ، امضای قرارداد گشایش ال سی راه آهن تهران – قم – اصفهان بود که چینی‌ها هم به سرعت برای اجرای کار مستقر شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین