|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
در همین حال برخی از رهبران حزب جمهوری‌خواه همچون سناتور سوزان کولینز از ماین اعلام کرده‌اند که هرگز حاضر نیستند از ترامپ در رقابت‌های ریاست‌جمهوری حمایت کنند اما در عین حال گفته‌اند که تمایلی به حمایت از کلینتون ندارند.
فشارهای اعضای عالی‌رتبه حزب جمهوری‌خواه برای برکناری دونالد ترامپ از نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، پس از اشارات ضمنی وی مبنی بر ترور هیلاری کلینتون شدت گرفته است.

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، در جدیدترین اظهاراتش از این که هیلاری کلینتون به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا بتواند قضاتی لیبرال را در دیوان عالی آمریکا وارد کند که متمم دوم قانون اساسی آمریکا مبنی بر حق بر حمل سلاح را لغو کنند اظهار نگرانی کرده بود. او در این سخنرانی گفته بود که امیدوار است هواداران این متمم بتوانند جلوی نامزدی کلینتون را بگیرند.

رسانه‌ها و تحلیلگران بلافاصله پس از این سخنان، ترامپ را متهم کردند که هواداران آزادی سلاح در آمریکا را ترغیب به ترور کلینتون کرده است.

در نظرسنجی رویترز/ایپسوس در حدفاصل روزهای 5 تا 8 آگوست (15 تا 18 مرداد) از هر 5 جمهوری‌خواهی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، یک نفر خواستار برکناری ترامپ از نامزدی حزب جمهوری‌خواه شده بود. در این نظرسنجی 396 نفر شرکت کرده بودند. همچنین 10 درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که نمی‌دانند در وضعیت اخیر آیا حزب جمهوری‌خواه اصولا باید نامزدی معرفی کند یا خیر.

در جدیدتری تحول، اسکاربورگ، عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از ایالت فلوریدا در مقاله‌ای در واشنگتن پست، حزب جمهوری‌خواه را در وضعیتی «گمشده» توصیف کرده و از رهبران این حزب خواسته بود تا نامزدی دیگری به غیر از دونالد ترامپ برای رقابت‌های 2016 معرفی کنند.

در همین حال کمپین دموکرات‌ها، تلاش‌های مضاعفی را در دستور کار قرار داده است تا جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ را راضی کنند تا از هیلاری کلینتون حمایت کنند. جان نپگرو پونته، رئیس سابق سیا در دوران جورج بوش و کریس شایس، سناتور سابق جمهوری‌خواه از ایالت کنکتیکات در میان کسانی هستند که روز گذشته حمایت‌شان را از کلینتون اعلام کردند.

شایس در گفت‌و‌گویی با شبکه ام اس ان بی سی گفته بود که «ترامپ مدت‌ها پیش (اطمینان) مرا از دست داده است. او چیزهایی می‌گوید و انجام می‌دهد که پدر و مادرم به من گفته بودند که هرگز آن‌ها را انجام ندهم. او ضروریات اساسی برای رئیس‌جمهوری بودن آمریکا را نمی‌داند. او آشکارا فردی خطرناک است.»

اکنون کمپین هیلاری کلینتون وب‌سایتی برای جمهوری‌خواهان و سیاست‌مداران مستقل برای اعلام حمایت از کلینتون راه‌اندازی کرده است. در این وب‌سایت تاکنون 50 جمهوری‌خواه و سیاستمدار مستقل سرشناس از کلینتون حمایت کرده‌اند.

در همین حال برخی از رهبران حزب جمهوری‌خواه همچون سناتور سوزان کولینز از ماین اعلام کرده‌اند که هرگز حاضر نیستند از ترامپ در رقابت‌های ریاست‌جمهوری حمایت کنند اما در عین حال گفته‌اند که تمایلی به حمایت از کلینتون ندارند.

ترامپ، رهبران حزب جمهوری‌خواه را متهم کرده است که می‌خواهند سیاست‌های گذشته را ادامه داده و راه را در برابر او سد کنند.

ناظران انتخاباتی در آمریکا گفته‌اند که حتی اگر حزب جمهوری‌خواه، ترامپ را کنار بزند بسیار دشوار است که بتواند فرآیند رسمی انتخاب نامزدی دیگری را به اجرا درآورد. این موضوع باعث شده تا حزب جمهوری‌خواه در وضعیت دشواری قرار گیرد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین