|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳
نبش قبر و آزمایش «دی‌ان‌ای» هویت مقتول را مشخص کرد
کد خبر: ۱۱۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
پسر جوان که پس از کشاندن کودکی به گندمزار او را قربانی نیت مرموز خود کرده بود، در جلسه دادگاه منکر قتل شد.
 پسر جوان که پس از کشاندن کودکی به گندمزار او را قربانی نیت مرموز خود کرده بود، در جلسه دادگاه منکر قتل شد.

به گزارش جام‌جم، سوم خرداد سال93 پسر هفت ساله‌ای به نام هادی در روستای قلعه‌ نو حوالی ورامین ناپدید شد. خانواده‌اش با طولانی شدن غیبت او، به جست‌وجوی او پرداختند تا این‌که پس از هشت روز، بقایای جسد او در گندمزاری در حاشیه روستا پیدا شد.

تحقیقات در این‌باره آغاز و معلوم شد او آخرین بار با یکی از اهالی روستا به نام امیر دیده شده است. با کشف این سرنخ امیر دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

پسر 28 ساله در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه هادی را در خیابان دیدم. از او خواستم به گندمزار برویم تا از آنجا توت بچینیم. قبول کرد و با دوچرخه من به راه افتادیم. هنگام چیدن توت، قصد آزارش را داشتم که او به من فحاشی کرد که عصبانی شدم و با سنگ، ضربه‌ای به سرش زدم که باعث مرگش شد. جسدش را همانجا رها کرده و گریختم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شد.



سال گذشته قرار بود متهم در دادگاه محاکمه شود، اما قضات با توجه به این‌که آزمایش «دی‌ان‌ای» گرفته نشده بود، دستور نبش قبر دادند تا هویت مقتول به طور کامل مشخص شود که پس از آزمایش‌های تخصصی اعلام شد جسد متعلق به پسربچه است. از سوی دیگر مشخص شد، متهم دارای مشکلات روحی و روانی بوده و قرص مصرف می‌کند.

مرد جوان دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مقدم زهرا پای میز محاکمه قرار گرفت.

اولیای دم در این جلسه برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: من با سنگ به سر هادی زدم، اما وقتی از آنجا دور می‌شدم، زنده بود و نفس می‌کشید. من او را نکشتم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

مادر متهم پس از جلسه دادگاه ادعا کرد، پسرم دارای ضریب هوشی پایینی است. 12سال هم در مدرسه کودکان استثنایی درس می‌خواند. او قدرت تشخیص ندارد و نامه‌ای دارم که نشان می‌دهد او از شش‌ماهگی مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین