|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
رئیس جمهور ترکیه گفت:‌ ما در سال ۲۰۱۸ بزرگترین فرودگاه خود را در جهان در شهر استنابول افتتاح می‌کنیم و به زودی کلنگ احداث یکی از بزرگترین پل‌ها را در ترکیه در شهر جناق قلعه به زمین می‌زنیم و ما در اجرای پروژه‌های اقتصادی بزرگ مصمم هستیم.
رئیس جمهور ترکیه گفت: طرفداران گولن که کودتای خونین ۱۵ ژوئیه را سازماندهی کردند، به دنبال بر هم زدن روابط آنکارا و مسکو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با نمایندگان تجاری روسیه - ترکیه در سن پترزبورگ گفت: کاملا آشکار است که اعضای سازمان "فتو" (سازمان وابسته به فتح الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) به دنبال قطع روابط روسیه و ترکیه هستند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به بی‌نتیجه ماندن کودتای ۱۵ ژوئیه گفت: این کودتای فجیع توسط ملت ترکیه نافرجام باقی ماند.

اردوغان تاکید کرد که سازمان وابسته به گولن خائن است و کل ترکیه و ثبات اقتصادی آن را هدف قرار داد.

او تصریح کرد: ما به همه، قدرت خود را ثابت کردیم و توانستیم ترکیه را به آنجا که بود بازگردانیم و بازارهای مالی به طور محدودی از تلاش کودتا تاثیر گرفتند.

 به نقل از روزنامه حریت، رئیس جمهور ترکیه گفت:‌ ما در سال ۲۰۱۸ بزرگترین فرودگاه خود را در جهان در شهر استنابول افتتاح می‌کنیم و به زودی کلنگ احداث یکی از بزرگترین پل‌ها را در ترکیه در شهر جناق قلعه به زمین می‌زنیم و ما در اجرای پروژه‌های اقتصادی بزرگ مصمم هستیم.

اردوغان افزود: دیدار با طرف روسیه برای من اهمیت زیادی دارد و از  آنها می‌خواهم به ترکیه بیایند تا روابط دو جانبه توسعه یابد.

او ادامه داد که با کارشناسان روسیه برای احداث تاسیسات هسته‌ای با هزینه ۲۲ میلیارد دلاری همکاری خواهد کرد.

چند ماه گذشته روابط روسیه و ترکیه پس از سقوط یک جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه در سوریه، به تعلیق درآمد اما پس از گذشت مدتی، اردوغان با ارسال نامه‌ای تاسف خود را از سقوط این جنگنده روسی اعلام کرد و روابط دو کشور را از سر گرفته شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین