|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
وی گفت: بر این باوریم که این مزیت ها روابط دوجانبه و سه جانبه را غنی تر می کند و مطمئن هستیم که در توسعه همکاری های تهران، باکو و مسکو نقش خواهد داشت.
وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر دستاوردهای گسترده نشست یک روزه رییس جمهوری این کشور با همتایان ایرانی و آذری خود بر روابط دو جانبه و اوضاع منطقه ای، گفت: مذاکرات حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و الهام علی اف و نتایج آن نشان داد که مواضع سه کشور در مسائل مختلف همسانی بسیاری دارد.

به گزاش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، پایگاه وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف که در مذاکرات یک روزه سران سه کشور در باکو حضور داشت، امروز (سه شنبه) نوشت: مذاکرات رییسان جمهوری سه کشور پایه و اساس همکاری های سه جانبه را به نفع ملت های منطقه تحکیم می بخشد و به احتمال زیاد بر تحولات منطقه ای تاثیر مثبت می گذارد.

وزیر خارجه روسیه با بیان گسترده بودن دامنه این گفت وگوها که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: تهران، مسکو و باکو علاقه دارندکه ثبات منطقه ای گسترش یابد و بیشتر شود و شرایط برای همکاری های سودمند کشورهای منطقه فراهم گردد.

لاوروف با اشاره به دیدارهای دو جانبه رییس جمهوری روسیه با همتایان ایرانی و آذری گفت: موضوع های مربوط به روابط و همکاری های دو جانبه در نشست ها بررسی و تاکید شد با وجود شرایط پیچیده و دشوار در اقتصاد بین المللی، همکاری های سه کشوردر این عرصه ها و همچنین بازرگانی گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه ارزش روابط اقتصادی ایران و روسیه در پنج ماهه نخست سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به 70 درصد رسیده است، اظهار کرد: طرح های سرمایه گذاری با دورنمای خوب بین دو کشور وجود دارد که همکاری های تهران و مسکو را پربارتر می کند.

لاوروف ادامه داد: ایران افزون بر روابط بسیار خوب با روسیه مناسبات مطلوبی نیز با جمهوری آذربایجان دارد که رو به گسترش می باشد و امروز شاهدیم که رویکردهای سه کشور تا چه حد همسان است که در حل مسائل اقتصادی، امنیتی، توسعه همکاری های انسانی، سیاست خارجی و بین المللی دیدگاه های نزدیکی دارند.

وی گفت: بر این باوریم که این مزیت ها روابط دوجانبه و سه جانبه را غنی تر می کند و مطمئن هستیم که در توسعه همکاری های تهران، باکو و مسکو نقش خواهد داشت.

 لاوروف که در مذاکرات باکو حضور داشت و با همتایان ایرانی و آذری خود نیز مذاکره و رایزنی کرد، همچنین گفت که مسکو از پیشنهاد برگزاری نشست آینده رییسان جمهوری سه کشور در تهران استقبال می کند و آن را می پذیرد.

در نشست دیروز سران در پایتخت جمهوری آذربایجان، افزون بر مذاکره برای افزایش روابط دو جانبه، گسترش همکاری های منطقه ای مسکو، باکو و تهران مورد تاکید قرار گرفت و در بیانیه پایانی امضا شده رییسان جمهوری نیز دامنه گسترده ای از محورهای همکاری های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بازرگانی تعیین شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین