کد خبر: ۱۱۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
. این پولی که ایشان در نامه خود به اوباما، آن را درخواست کرده، بسیاربسیار کمتر از مبالغی است که اقدامات وی، باعث هدررفتن آن برای کشور شد.
روزنامه وقابع اتفاقیه در یادداشتی به قلم فریدودن مجلسی کارشناس مسائل بین الملل نوشت:در زمینه نامه نگاشته‌شده احمدی‌نژاد به باراک اوباما، باید گفت که رئیس‌جمهوری سابق، بیشتر برای مطرح‌شدن در عرصه جهانی و بر سرزبان افتادن دست به این اقدام زده است. وی در نامه به رئیس‌جمهوری آمریکا در پی این امر بوده است که از کسوف سیاسی سایه‌انداخته بر خودش بیرون بیاید. به‌طور کلی، اقدام احمدی‌نژاد را می‌توان بیشتر فانتزی دانست تا اینکه بخواهیم به جنبه‌های اصولی آن توجه داشته باشیم؛ چرا که به‌نظر می‌رسد وی بار دیگر  به‌دنبال نامزد شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری است.

تردیدی در این موضوع نیست که محمود احمدی‌نژاد تمایل ندارد فراموش شود، چرا که مایل است احساس کند همیشه مهم و در تحولات مختلف تأثیرگذار بوده است. خوشبختانه، احمدی‌نژاد در حال‌حاضر، سمتی در کشور ندارد که در این زمینه برای کشور هزینه داشته باشد. این پولی که ایشان در نامه خود به اوباما، آن را درخواست کرده، بسیاربسیار کمتر از مبالغی است که اقدامات وی، باعث هدررفتن آن برای کشور شد. هرچند او حق دارد به‌عنوان یک ایرانی اظهارنظر کند اما احمدی‌نژاد گاهی اوقات فکر می‌کند که در راه نلسون ماندلا و گاندی قدم گذاشته است. تردیدی نیست که وی این‌گونه فکر می‌کند، چراکه پیش‌تر نیز از این اندیشه‌ها بروز داده بود.

 قطعا باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، مانند گذشته به وی جواب نخواهد داد. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد، علت اصلی مطرح شدن چنین موضوعی در ایران (ادعای طلب ایران از آمریکا) خود شخص احمدی‌نژاد باشد؛ چراکه وی با اقدامات خود موجبات ایجاد بهانه برای دستبرد به اموال ایران را فراهم آورد.  او درحالی قطعنامه‌های سازمان ملل را کاغذپاره تلقی می‌کرد که همین کاغذپاره‌ها، موجبات زیانی عظیم را برای کشور فراهم آورد. جبران خسارات واردشده به ایران، قطعا راه‌حلی سیاسی دارد و این درحالی است که احمدی‌نژاد در نامه خود بیان کرده است که نامه‌اش سیاسی نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین