کد خبر: ۱۱۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4میلیون دانشجو آماده ورود به بازار کار است افزود:میزان نسبت فارغ‌التحصیلان در استان‌ها با رسته‌های مورد نیاز آنها 200 درصد است.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۴ میلیون دانشجو آماده ورود به بازار کار است گفت:افراد تمایلی به گرفتن برخی مشاغل ندارند، زیرا انتظار آنها از شغل با واقعیت آن شغل تفاوت دارد.

علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش ملی و بین المللی اشتغال و مهارت آموزی با اشاره به اینکه 4 میلیون دانشجو آماده ورود به بازار کار است گفت: اگر بتوانیم سالانه بیش از 800 هزار شغل ایجاد کنیم به تک‌رقمی شدن بیکاری دست پیدا می‌کنیم هرچند درصدی از بیکاری را همچنان خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 4میلیون دانشجو آماده ورود به بازار کار است افزود:میزان نسبت فارغ‌التحصیلان در استان‌ها با رسته‌های مورد نیاز آنها 200 درصد است.

 وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه نوع نگاه به کار و فرهنگ کار عوض شده است افزود: افراد تمایلی به گرفتن برخی مشاغل ندارند، زیرا انتظار آنها از شغل با واقعیت آن شغل تفاوت دارد.مشاغل باید ارزش‌گذاری شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استانداردسازی مشاغل به تغییر عرضه در نیروی کار کمک کند.

ربیعی گفت: فنی و حرفه ای نباید منتظر ثبت نام افراد در این سازمان باشید تا آنها را آموزش بدهید، بلکه باید به سمت گلوگاه‌های خروجی نیروی انسانی برویم و افراد را برای مهارت‌آموزی انتخاب کنیم.

وی تأکید کرد: استراتژی ما رفتن به روستاها و مناطق محروم و آموزش‌های سیار است تا استان‌ها از این طریق قادر به کارآفرینی در عرصه‌های خرد باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت‌های گفت: سیاست مبارزه با فقر دولت تدبیر و امید، سیاست صدقه‌ای نیست، بلکه سیاست توانمندسازی است و استراتژی مقابله با فقر متکی به سیاست مهارت‌آموزی و توانمندسازی است، لذا از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌خواهم که آموزش‌های فقرزدا را در اولویت کار خود قرار دهد و در این مسیر آموزش‌های مهارتی را به سازمان‌های حمایتی، زندان‌ها و پادگان‌ها ببرد.

ربیعی با بیان این‌که کشورهای تازه صنعتی شده و پیشرفته مسیر توسعه خود را با اتکاء به نیروی انسانی ماهر طی کرده‌اند، افزود: بی‌تردید ما نیز به نیروی ماهر توجه جدی و تکیه داشته باشیم تا به توسعه‌ای فراگیر، عدالت‌افزا و توانمندساز در همه اقشار اجتماعی دست پیدا کنیم.

وی مهارت را در دستیابی به فرصت‌های برابر و کاهش نابرابری خواند و گفت: مطالعات نشان می‌دهد کشورهایی که مسیر توسعه را پیموده‌اند به دلیل بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر بوده است و کشورهایی که بدون اتکاء به نیروی انسانی ماهر به درآمد سرانه بالا رسیده‌اند توسعه‌یافته محسوب نمی‌شوند.

وی در پایان از عراق، لبنان، تانزانیا، غنا، زنگبار، نیجر و برونئی به عنوان کشورهایی نام برد که ایران برای آنها مربی تربیت کرده و دانش و تجارب مهارتی خود را در اختیار آنها قرار داده است.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین